به گزارش ایرنا، محمد باقرپور روز یکشنبه درجمع خبرنگاران اظهار داشت: سال گذشته نیز به 224 نفر از مددجویان زیرپوشش این نهاد در مجموع 39 میلیارد و 781 میلیون ریال تسهیلات اشتغال پرداخت شده است.
وی گفت: این تسهیلات برای راه اندازی کسب و کار کوچک و خانگی از جمله فعالیت های خدماتی، تجاری، خیاطی، آرایشگری، کشاورزی، دام و طیور و خرید خودرو پرداخت شد.
به گفته وی، کمیته امداد برای حرفه آموزی مددجویانی که از تسهیلات اشتغالزای این نهاد استفاده می کنند، دوره های آموزشی با همکاری مرکز فنی و حرفه ای گنبد و آموزشگاه های آزاد زیر پوشش آن برگزار می کند که پارسال 305 دوره اجرایی شد.
وی با اشاره به چتر حمایتی کمیته امداد این منطقه برای سه هزارو 432 خانوار با جمعیت پنج هزارو 666 نفری افزود: 37درصد این افراد درمناطق شهری و بقیه در روستاها ساکن بوده و ماهانه هشت میلیارد ریال به مددجویان مستمری پرداخت می شود.
رییس کمیته امداد منطقه یک گنبدکاووس همچنین از کمک 710 میلیون ریالی خیرین در چهار ماه گذشته خبرداد و گفت: از این کمک ها 47 درصد به امور معیشتی و درمان مددجویان، 15 درصد درحوزه فرهنگی و 28 درصد در حوزه مسکن هزینه شده و 10 درصد نیز به موسسات خیریه این شهرستان پرداخت می شود.
باقرپور از پرداخت 54 مورد هدیه ازدواج به نوعروسان و 9 مورد هدیه به دامادهای زیر پوشش کمیته امداد منطقه یک درسال جاری خبر داد و گفت: 19 جهیزیه نیز تا پایان ماه جاری پرداخت می شود.
وی به پرداخت 77 مورد تسهیلات بلاعوض، کمک هزینه خرید، احداث، بهسازی و تعمیرات حوزه مسکن به مددجویان زیرپوشش به مبلغ چهار میلیارد و 774 میلیون ریال اشاره کرد و افزود: درسال جاری نیز 6 مورد تسهیلات مسکن به مبلغ 271 میلیون ریال پرداخت شد.
باقرپور اضافه کرد: امسال سهمیه 75 واحد مسکن ویژه مددجویان مناطق روستایی به این نهاد ابلاغ شده که به هر مددجوی واجد شرایط 100 میلیون ریال به صورت بلاعوض و 50 میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه پرداخت می شود.
گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق گلستان واقع است که به دلیل وسعت بالای شهرستان وجمعیت زیر پوشش کمیته امداد آن، این نهاد از آبان 1395 به دو اداره مستقل تقسیم شد.
/3039/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.