رضا میرزاکریمی، رئیس اتاق اصناف شهرستان دماوند روز دوشنبه با اعلام این خبر اظهار داشت: واحدهای نانوایی نیز با رعایت موارد بهداشتی از این امر مستنثنی هستند؛  آرایشگران مردانه و زنانه نیز به صورت کامل تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند و در صورت عدم رعایت این دستور با کسبه متخلف برخورد و مکان صنفی آنها پلمب می‌شود.

مجید صفری، فرماندار شهرستان دماوند نیز با اشاره به محدودیت ساعت کار اصناف، گفت: یکی از اقدامات پیشگیرانه در خصوص جلوگیری از شیوع بیماری کرونا که در ستاد مقابله با کرونا مورد تاکید قرار گرفته، محدود کردن ساعت کار کسبه و اصناف بوده است.

وی ادامه داد: با هماهنگی‌های به عمل آمده با اداره صمت و اتاق اصناف، مقرر شد تا ساعت کار صنوف به جز صنوفی نظیر نانوایی‌ها و ... که مستلزم اخذ مجوز از اتاق اصناف هستند، محدود شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه شهروندان نیز باید توجه داشته باشند که از تجمع در فروشگاه‌ها و پاساژها برای خرید جداً خودداری کنند، گفت: با توجه به اینکه شهرستان دماوند در مسیر اصلی سه استان قرار گرفته است، انسداد جاده‌ها منجر به ایجاد مشکلاتی در حمل و نقل عمومی کشور می‌شود.

صفری تاکید کرد: بر این اساس، موضوع ایجاد محدودیت یا انسداد ورودی‌های شهرستان دماوند به ستاد مبارزه با کرونا استان تهران اعلام شده تا در ستاد ملی مبارزه با کرونا کشور بررسی شود؛ بنابراین اعمال هرگونه محدودیت در جاده‌های اصلی کشور باید در ستاد ملی مبارزه با کرونا بررسی و تصمیم‌گیری شود.

فرماندار شهرستان دماوند در خصوص محدودیت ساعت کار ادارات نیز گفت: با توجه به بازگشت ساعت کار اداری، مدیران ادارات و دستگاه‌ها باید مراقبت‌های ویژه را در خصوص پیشگیری از شیوع کرونا داشته باشند و کارکنانی که دچار بیماری هستند، می‌توانند از مرخصی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه از شهروندان می‌خواهیم جهت پیشگیری از شیوع کرونا، از مراجعات غیرضروری به ادارات و دستگاه‌ها اجتناب کنند، گفت: بر اساس مصوبه ستاد مقابله با کرونا، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها اقدامات پیشگیرانه خود را به صورت مستمر انجام می‌دهند.

این مقام مسئول گفت: کمیته بازرسی ستاد مقابله با کرونا به شدت موضوع‌های مربوطه را رصد و نظارت می‌کند و این بازرسی‌ها به صورت مستمر انجام می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.