به گزارش روز سه‌شنبه روابط عمومی معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، مجتبی دانشور اظهارداشت: فاز میدانی و آموزشی پویش موتورسوار خوب به همت معاونت اجتماعی و همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی در چهار منطقه؛ ۱۰، ۱۴، ۱۵و ۱۸ طی پنج هفته گذشته با برگزاری کارگاه‌های آموزشی در مدارس و خانه‌های سلامت دنبال شده است.

وی گفت: مخاطب کارگاه‌های آموزشی دانش‌آموزان، زنان خانه دار، عموم شهروندان، کودکان، مربیان مهدکودک‌ها و دانش‌آموزان موتورسوار هستند که به آنان آموزش داده می‌شود تا نکات ایمنی لازم را به اطرافیان خود از قبیل پدر و یا برادر که راکب موتور هستند یادآوری کنند.

دانشور افزود: استفاده از کلاه ایمنی، عدم ورود به خط ویژه، پیاده‌راه، تونل و ... نکات آموزشی این کلاس‌ها هستند و کودکان آموزش دیده پس از این دوره برچسب‌هایی را روی کلاه یا موتور راکبانی که قوانین را رعایت می‌کنند، می‌چسبانند و آنها را به عنوان موتورسوار خوب به جامعه معرفی می‌کنند.

مدیرکل امور آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: طی پنج هفته گذشته  یکصد و ۱۴ کلاس آموزشی برای جامعه هدف موتورسواران برگزار و ۵ هزار و ۲۲۱ نفر در این کلاس‌ها شرکت کرده‌اند.

وی گفت: با توجه به اینکه بسیاری از موتورسوارها از موتور به عنوان وسیله امرار معاش استفاده می‌کنند، موتورسواران قانون‌مدار با عنوان موتورسوار قهرمان خانواده معرفی می‌شوند.

به گزارش ایرنا، پویش موتورسوار خوب  از آذرماه امسال به همت اداره کل آموزش‌های شهروندی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی با همکاری معاونت حمل و نقل و ترافیک و پلیس راهور تهران بزرگ راه‌اندازی شده است.

یافتن راه‌حلی برای مسائلی همچون ایجاد حس ناامنی برای شهروندان به دلیل تردد موتورسواران در پیاده‌روها، سهم بالای خودمراقبتی مانند استفاده از کلاه ایمنی در کاهش‌دادن سوانح مربوط به موتورسواران و کمبود آموزش‌های لازم به موتورسواران، تشخص‌دادن و هویت‌دادن به موتورسواران از طریق تعریف موتورسوار خوب، اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی درباره بی‌نظمی‌ها و قانون‌شکنی‌های موتورسواران با رویکرد ایجابی و تاکید بر خانواده موتورسواران و افراد پیرامون آنها از اهداف این پویش است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.