انوشیروان محسنی بندپی در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص حوزه‌های ایجاد شده مشاغل خانگی و اعطای تسهیلات و همچنین تعداد اشتغال ایجاد شده در استان تهران اظهار داشت: مشاغل خانگی مثل فرش بافی، صنایع دستی و بسته بندی مواد غذایی را شامل می‌شود.

محسنی بند پی با تاکید بر اینکه تصمیمات و برنامه ریزی های صورت گرفته در استانداری تهران و سیاست دولت مبنی بر توانمندسازی آحاد مردم در اشتغال است، بیان داشت: نرخ بیکاری در پاییز ۹۸ در استان تهران ۹.۴ درصد نسبت به نرخ بیکاری پاییز ۹۷ که ۱۲ درصد بوده است کاهش پیدا کرده است و با این آمار استان تهران یکی از ۵ استانی بود که به این آمار دست یافته و توانسته با ۲.۱ درصد بیشترین کاهش نرخ بیکاری را داشته است.

استاندار تهران گفت: در زمینه مشاغل خانگی در سال ۹۷ تحرک خوبی برای اشتغال زنان داشتیم و برای ۴ هزار و ۸۰۰ نفر در این زمینه اشتغال زایی صورت گرفت، در سال ۹۸ هم هدف گذاری ما این است که در حیطه مشاغل خانگی تحرک‌های خوبی صورت بپذیرد و تحولی جدی را شاهد باشیم.

وی در رابطه با تشریح تعلق پذیری وام مشاغل خانگی به متقاضیان افزود: با توجه به به اعتبارات مصوب شده در بانک‌ها برای سال ۹۷ جهت تخصیص به مشاغل خانگی، وامی در اختیار این افراد قرار گرفت و متقاضیان راه اندازی مشاغل‌های خانگی، با استفاده از این وام‌ها مشاغل مورد نیاز خود را راه اندازی کردند که این اعتبار به مبلغ ۴۸ میلیارد تومان در استان تهران بوده است.

محسنی بندپی در خصوص شرح جزئیات وام‌های مشاغل گفت: وام اشتغال خانگی به ۷۹ درصد متقاضیان اختصاص پیدا کرد و برای ۴ هزار ۴۶۳ نفر اشتغال ایجاد شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.