ابراهیم ذوالفقاریان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این مبلغ از محل اعتبار کمیته امداد و بانک‌های عامل به صورت قرض‌الحسنه به مجریان ۷۶ طرح کشاورزی، خدماتی، تولیدی، دامداری، دامپروری و صنایع دستی پرداخت شده است.

 وی با اشاره به اینکه با پرداخت ۲۳ میلیارد تسهیلات زمینه اشتغال ۷۶ نفر به طور مستقیم ایجاد می شود، خاطر نشان کرد: ۱۵۰ نفر نیز هم به صورت غیرمستقیم در زمینه کشاورزی وخدماتی صنایع دستی مشغول به کار شدند.

 ذوالفقاریان ادامه داد: همچنین از ابتدای سال جاری تا کنون ۵۵ نفر از طریق مراکز کاریابی مشغول به کار شدند و ۳۹۰ نفر از مددجویان کمیته امداد شهرستان ری از آموزش های مراکز فنی وحرفه ای بهره مند شدند.

 این مسئول با بیان اینکه توانمند سازی و شکوفایی استعدادها و تامین خوداتکایی نیازمندان و محرومان از مهمترین اهداف کمیته امداد است، تصریح کرد: فراهم ‌سازی زمینه لازم برای ایجاد اشتغال پایدار و جلوگیری از وابستگی مددجویان به این نهاد از مهمترین اهداف پرداخت تسهیلات است.

 ذوالفقاریان با اشاره به اینکه هم اکنون ۲۹ هزار خانوار تحت حمایت طرح‌های خودکفایی کمیته امداد شهرستان ری قرار دارند، عنوان کرد: مددجویان تحت حمایت با دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی و فراگیری آموزش‌های لازم در این زمینه به استقلال اقتصادی و خودکفایی می رسند و به‌ تدریج از چرخه حمایتی این نهاد خارج می‌شوند.

 شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی درحدود یک میلیون نفر دارای چهار شهر شهرری، باقرشهر، کهریزک و حسن آباد و چهار بخش مرکزی، کهریزک، فشاپویه، خاوران و قلعه نو است. هم اکنون بیش از ۶ هزارو ۵۰ نفر در قالب ۲۹ هزار خانوار زیر پوشش کمیته امداد شهرستان ری هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.