ضیاء رضایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این نهاد به منظور ارایه خدمات به مردم و ایجاد اشتغال پایدار برای خانواده ها و حفظ استقلال مالی آنها خدمت به عموم مردم نیازمند را در قالب 'تک خدمتی' در دستور کار قرار داده است.
وی ادامه داد: در این طرح افراد نیازمند استان با وجود اینکه مددجوی این نهاد نبوده ولی می توانند با مراجعه به این اداره و پس از تایید کمیسیون از تسهیلات اشتغال این نهاد تا سقف 300 میلیون ریال نیز برخوردار شوند.
وی با اشاره به اعتبار یک هزار و 240میلیارد ریالی این نهاد برای اشتغالزایی در سال جاری گفت: تا سال گذشته 85درصد اعتبار اشتغال این نهاد برای مددجویان و 15درصد نیز برای افراد غیر مددجو بود که امسال این سقف برداشته شده و هیچ محدودیتی برای پرداخت وجود ندارد.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) ایلام بیان کرد: افراد نیازمند غیر مددجو همچنین از سایر خدمات این نهاد در حوزه درمانی، جهیزیه، فرهنگی و غیره پس از تایید کمیسیون پزشکی می توانند برخوردار شوند.
وی هدف این نهاد از حمایت افراد نیازمند غیر مددجو را کمک به خودکفایی و استقلال مالی، بهبود معیشت و جلوگیری از فقر مالی آنها عنوان کرد.
رضایی همچنین به عملکرد این نهاد در حوزه اشتغال در سال جاری اشاره کرد و گفت: در پنج ماهه نخست امسال تاکنون 540 طرح اشتغالزایی اجرا و 107میلیارد ریال در این زمینه پرداخت شده است.
بیش از 40هزار نفر در استان ایلام مددجوی کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند.
7171/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.