سیاوش شهریور روز شنبه در جلسهٔ حفظ حقوق بیت المال در این شهرستان ،‌ خطاب به بخشداران گفت : باید گزارش تخلف دهیاران و شوراهایی که در فرآیند ساخت و سازهای غیرمجاز نقش دارند یا این امر را تسهیل می کنند فوراً به فرمانداری ابلاغ شود تا بر اساس موازین قانونی با آنها برخورد شود.

وی تأکید کرد: تبعیت از طرح کاداستر که یکی از طرح های مهم، ضروری و زیرساختی در حوزهٔ اقدامات اجرایی است. بخشی از سالم سازی، شفاف سازی و اقدامات پیشگیرانه در عدم تصرفات اراضی ملی، ساخت و ساز غیرمجاز و صدور اسناد بی پایه همین طرح است لذا لازم الاجرا بوده و با افرادی که با آن مقابله کنند برخورد می شود.

این مقام مسئول با اشاره به تخریب سازه های عرفی عشایر در دشت لار اذعان داشت: برخی از مسئولان هیچ اطلاعی از زندگی عشایری ندارند و سنگ چین ها، سرویس های بهداشتی و سازه های این چنین که امکانات حداقلی برای امنیت و زندگی عشایر به شمار می آیند را بدون هماهنگی تخریب کردند.

فرماندار شمیرانات تصریح کرد: این سازه ها قابل حمل و جا به جایی و سازگار با محیط زیست (سنگ ها) هستند و علیرغم اینکه فضای بسیار کمی اشغال می کنند در راستای تولید است لذا ضروری هستند و هیچ دستگاهی نباید بدون هماهنگی با فرمانداری در حوزه زندگی عشایری اقدامی انجام دهد؛ عشایر قشر تولید کننده و زحمت کش جامعه هستند و هیچکس حق ظلم کردن به آنها را ندارد.

با تلاش فرمانداری پرونده تصرف ۲۳۰ هکتاری شمیرانات به نام دولت سند خورد

شهریور همچنین در پایان جلسه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد: در سال جاری تاکنون حدود ۶۰ هکتار از اراضی ملی که در قالب منابع ملی، حریم شهرها و بستر و حریم رودخانه ها تصرف شده بودند آزادسازی شده و بالغ بر ۴۰۰ مورد تخریب انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین با تلاش و پیگیری مستمر فرمانداری طی دو سال اخیر پرونده بزرگ ۲۳۰ هکتاری که در جریان بود و طی تمام این سال ها مغفول مانده بود سند به نام دولت (مسکن و شهرسازی) سند خورد.

شهرستان شمیرانات متشکل از شهر شمیران (ممطقه یک و شمال و شرق منطقه دو تهران) و دو بخش لواسانات و رودبار قصران با جمعیتی افزون بر ۶۰۰ هزار نفر در شمال شرقی پایتخت واقع شده است.
ساخت و سازهای غیرمجاز در بخش های لواسانات و رودبار قصران به دلیل شرایط آب و هوایی مطلوب و نزدیکی به پایتخت این اواخر جریان ساز شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.