رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان‌شرقی گفت: معتقدم ساخت و ساز‌هایی که اخیراً در شهر انجام گرفته، در مواجهه با حوادث غیرمترقبه شاهد کم‌ترین خسارت‌ها و گاهی بدون خسارت خواهند بود؛ نگرانی من از بافت فرسوده‌ی تبریز است.
 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی علی طوماری در جلسه با شهردار کلانشهر تبریز، ضمن عرض تبریک به مناسبت انتصاب شهین‌باهر به سمت شهرداری کلانشهر تبریز، اظهار کرد: به حق که این انتخاب، یک انتخاب شایسته و ویژه بود؛ چرا که مدیریت شهری در شهر به یک متخصص سپرده شده است؛ امید است با مدیریت دکتر شهین‌باهر و همیاری شهروندان و همچنین جامعه مهندسان که همواره پشتیبان حقوق شهروندی هستند، تغییرات اساسی و اصولی در شهر تبریز اعمال شود.
 
وی ادامه داد: واقفیم که در شهر مشکلاتی در باب مسایل شهری و سایر امورات شهری وجود دارد و لازمه‌ی مرتفع کردن این مسایل، این است که کلیه شهروندان و ... دست به دست هم دهیم تا گام مثبتی در این راستا برداشته شود.
 
وی ضمن ابراز همدردی با زلزله‌زدگان غرب کشور، گفت: لازم است زلزله تلخ غرب کشور را که در نتیجه‌ی آن عده‌ای از هموطنان عزیز جان خود را از دست دادند، تسلیت بگویم؛ هر زمانی که چنین اتفاق تلخ و ناگواری به وقوع می‌پیوندد، جامعه‌ی مهندسی به یاد افتاده و بیشتر از سایر دیگران جامعه مهندسی به فکر می‌افتند و در کنار سایر کمک‌ها و چاره‌اندیشی‌ها باید مردم و مسئولان از این حوادث، درس عبرت بگیرند.
 
طوماری افزود: مردم باید عبرت گرفته و صرفاً به دنبال ساخت و ساز ارزان نباشند و اینگونه نشود که کیفیت فدای موارد دیگر شود، چرا که خدمات مهندسی که شامل هشت مهندس و مجری است، یک درصد هزینه ساخت و ساز را نیز شامل نمی‌شود، از این رو هرگز نباید خدمات مهندسی را در ساخت و ساز نادیده گرفت.
 
وی خاطرنشان کرد: ما هرگز به این شرایط اکتفا نکرده و امیدواریم در استان دغدغه‌ی وقوع زلزله‌ی خفیف، متوسط و حتی بالا هم ما را نگران نکند و اگر نیز اینگونه حوادث رخ داد، شاهد اتفاقات ناگوار نباشیم.
 
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان افزود: جامعه مهندسین استان نیز در کنار سایر ارگان‌ها در کنار شهردار کلانشهر تبریز بوده و امید است در پایان چهار سال فعالیت، مقررات ملی و قوانین و اصول شهرسازی در شهر ما به طور شایسته پیاده شود.
 
وی در پایان با جمع ‌بندی مباحث، پیشنهاداتی ارائه داد و گفت: پیشنهاد می‌دهم که اتاق فکر ویژه سازمان نظام مهندسی استان و شهرداری تشکیل شود تا مسایل پیگیری شود، همچنین از مهندسان شایسته و با فکر در قالب مشاور شهرداری استفاده شده و برای رسیدن به اهداف مشترکی که بین دو مجموعه است نیاز داریم که تعاملات زیادتر شود. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.