شهردار کلانشهر تبریز با تأکید بر این‌که دیگر تراکم‌فروشی نداریم، گفت: یکی از ردیف‌های اساسی درآمدی شهرداری از همین تراکم فروشی است که در نظر داریم به این درآمدها پایان دهیم.
 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، ایرج شهین‌باهر طی جلسه‌ای با اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، ضمن همدردی با داغ‌دیدگان زلزله‌ی کرمانشاه، افزود: در تصاویر منعکس شده از زلزله شاهدیم که تنها در اثر نبش کشی نکردن ساختمان، جان چندین نفر به خطر می‌افتد! این در حالی است که می توان با یک اقدام کوچک در ساخت و ساز جان افراد بسیاری را نجات داد.
 
ویافزود: خوشبختانه امروز تفاوت های بسیاری با ۱۵ سال قبل وجود دارد و امروزه مهندسی در تمامی حوزه‌ها اهمیت و جایگاه خود را نمایان کرده است، از این‌رو باید از این فضای مناسب بهینه استفاده کنیم.
 
شهین باهر با بیان اینکه بنده خود عضو جامعه مهندسان هستم، خاطرنشان کرد: شهرداری کلانشهر تبریز همراه سازمان نظام مهندسی استانبرای نهادینه کردن مقررات ملی ساختمان تلاش می‌کند.
 
وی با تاکید بر این‌که نباید به حوزه‌ی خدمات مهندسی نگاه درآمدی داشت، افزود: بهتر است برخی از دوستان و همکارانی  که پروانه تخصصی مهندسی دارند متوجه باشند که همه هزینه‌ها را نمی توان از این طریق تامین کرد.
شهین‌باهر افزود: اگر اعتماد عمومی به مهندسان کم شده به این دلیل است که عده‌ای از همکاران توان خود را صرفاً برای درآمدزایی صرف کرده‌اند.
 
وی با بیان این‌که در نتیجه‌ی فشار اقتصادی، سیاسی و.. خروجی مساکن مهر در کیفیتی است که امروزه شاهد آن هستیم! گفت: تمامی ماده صدهایی که تبدیل به جریمه می‌شوند از بابت تایید مهندسان ناظر است! از این رو ضروری است که سیستم، راهکاری در این راستا تعریف کند.
 
شهردار تبریز خاطرنشان کرد: در تمامی جوامع افرادی هستند که اصول را رعایت نمی‌کنند وکار آنان سبب می شود تا دیگران هم زیر سوال بروند، از این‌رو نظام مهندسی باید سیستمی تعریف کند تا اینگونه موارد پیش ‌نیاید.
 
وی با تاکید بر این‌که بنده از بطن سازمان نظام مهندسی هستم، گفت: هیچ تقابلی بین شهرداری و سازمان نظام مهندسی استان وجود نداشته و باید مسایل را در فضایی که امروزه فراهم است، بررسی کرده و حل کنیم.
 
شهین باهر ادامه داد: اتاق‌های فکر بین دو مجموعه شهرداری و سازمان نظام مهندسی قطعاً به موضوعات ساخت و ساز شهری بسیار کمک کرده و جلسات این چنینی نیز باید برگزار  تا مسائل مطرح شده و راهکارها ارائه شود.
 
وی با تاکید بر تعریف سیستمی در سازمان نطام مهندسی در حوزه‌های مختلف، بیان کرد: نظام مهندسی ساختمان، سازمان بزرگی است و می‌تواند پس از دریافت نظرات اعضا، ساز و کاری طراحی و تعریف کند تا به مسائل شهری ورود کرده و با همکاری یکدیگر موارد را عملیاتی کنیم.
 
وی همچنین با اهمیت دانستن استفاده از خدمات الکترونیکی در تمامی بخش‌ها به ویژه در سازمان نظام مهندسی، اظهار کرد: در نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی، سازمان نظام مهندسی نیز غرفه داشت و انتطار می‌رود که این غرفه در مباحث الکترونیکی پیشرو باشد.
 
وی افزود: می توان با حذف حمل فیزیکی نقشه‌های ساختمان و جایگزینی آن با فایل‌های کامپیوتری در کوتاه شدن مسیر انجام امورات پیشقدم بود، چنانچه شهرداری تبریز نیز امروز اکثریت امور را بصورت الکترونیکی پیش می‌برد.
 
شهردار تبریز با بیان این‌که برای حل مسائل باید فشارهایش را هم به جان خرید، یادآور شد: حذف تراکم فروشی موضوع بزرگی بوده که می‌خواهیم نسبت به آن اقدام کنیم و همچنین در نظر داریم که برای اولین بار ماده صدها را تجمیع کنیم؛ تلاش می‌کنیم در مورد امور شهرداری شفاف سازی کنیم و اولین قدم‌ها نیز در این راستا برداشته شده است.
 
وی در پایان تاکید کرد: باید کمک کنیم تا در راستای پیاده کردن مقررات ملی ساختمان و قوانین و منطبق بر آن قدم‌های موثری برداشته شود. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.