علی طوماری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اصول شهرسازی در شهر رعایت نمی شود , اگر آتش سوزی یا زلزله ای در شهر روی دهد به علت وجود معابر باریک و غیراستاندارد در تبریز امکان ارایه خدمات به این مناطق وجود ندارد.
وی با تاکید بر ضرورت توجه به اصول شهرسازی که جزو مبانی اصلی شهرداری و خدمات مهندسی است، اظهار کرد: در صورت وجود امکانات لازم برای امدادرسانی، به علت نبود دسترسی به این مناطق امکان ارایه خدمات به آسیب دیدگان از نیروهای امدادی سلب می شود.
رئیس سازمان نظام مهندسی آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت رعایت پدافند غیرعامل در شهرسازی در استان و تبریز یادآوری کرد: شهردار جدید تبریز باید در حوزه شهرسازی توجه ویژه ای به این موضوع داشته باشد.
طوماری، نبود درآمد پایدار برای شهرداری را از مهمترین دغدغه های ساخت و ساز در تبریز اعلام کرد و ادامه داد: شهرداری به علت نداشتن درآمد پایدار ناچار به نادیده گرفتن اصول و ضوابط شهرسازی و مهندسی می شود و این مساله بی انضباطی در امور را در پی دارد.
وی گفت: شهردار جدید و مسئولان مربوطه باید فکر اساسی در این زمینه کنند تا از بروز آسیب های جدی برای شهر در آینده جلوگیری شود.
رئیس سازمان نظام مهندسی آذربایجان شرقی پایین بودن عمر مفید ساختمان ها را از دغدغه های ساخت و ساز در استان اعلام و اظهار کرد: عدم نگهداری از ساختمان ها در دوران بهره برداری از عوامل افت عمر مفید ساختمان هاست.
طوماری افزود: عملیاتی شدن مبحث 22 در مقررات ملی ساختمان برای نگهداری از ساختمان ها در دوران بهره برداری موجب افزایش طول عمر مفید ساختمان ها می شود و باید مسئولان و شهرداری در این زمینه اقدام اساسی کنند.
به گزارش ایرنا، اعضای شورای اسلامی تبریز در نشست علنی هفته گذشته خود ایرج شهین باهر را به عنوان پنجاه و ششمین شهردار جدید این کلان شهر 1.8 میلیون نفری انتخاب کردند.
خبرنگار: پرویز بابائی ** انتشار دهنده:رستگار
8023/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.