به گزارش ایرنا، اعضای شورای پنجم تبریز در نشست روز یکشنبه این هفته خود در نهایت با هفت رای از مجموع 13 رای، ایرج شهین باهر را به عنوان پنجاه و ششمین شهردار تبریز برگزیدند تا وی در مسند کلیددار شهر در برابر خواسته ها و انتظارات شهروندان پاسخگو باشد.
خبرنگار ایرنا برای آگاهی از انتظارات و اولویت های شهروندان تبریز از شهردار جدید به سطح شهر رفت تا نظرات آنان را درباره الزامات و بایسته های مدیریت شهری در دوره جدید جویا شود که نتیجه آن ارایه می شود.
انتخاب مدیران پاکدست و متخصص در مجموعه شهرداری، جلوگیری از هرگونه بی عدالتی، فامیل بازی و رانت خواری، رسیدگی به وضعیت آلودگی، ترافیک، حاشیه نشینی، بافت فرسوده و آسفالت شهر از مهمترین خواسته های مردم تبریز از شهردار منتخب شورای پنجم است.
یک شهروند تبریزی در این ارتباط به ایرنا گفت: مجموعه شهرداری تبریز به علت حجم فعالیت های خود و ارتباط مستقیم آن ها با امور زندگی و کاری شهروندان باید براساس قانون و به دور از هرگونه رابطه بازی اداره شود و عدالت برای همه شهروندان رعایت شود.
سیدمهدی حمیدی، پارتی بازی و انجام کارها براساس سفارش آشنایان را از مهمترین آفت های مجموعه شهرداری تبریز اعلام کرد و افزود: شهردار جدید باید با قاطعیت با این موارد برخورد کند و بر فعالیت های مجموعه شهرداری نظارت لازم داشته باشد.
علی سعادتی شهروند دیگر تبریزی، رسیدگی به وضعیت آلودگی و ترافیک کلانشهر تبریز را مهمترین خواسته خود از شهردار جدید اعلام کرد و گفت: شهردار منتخب شورای اسلامی تبریز باید به فکر آسایش و سلامتی شهروندان باشد و با ایجاد فضای سبز و جلوگیری از تردد خودروهای فرسوده در سطح شهر میزان آلایندگی این کلانشهر را کاهش دهد تا شهروندان روزهای متوالی در طول سال در وضعیت اضطرار از نظر آلودگی تنفس نکنند.
وی گفت: با تداوم افزایش تردد خودروهای شخصی در سطح شهر و عدم چاره اندیشی برای آن روز به روز بر حجم ترافیک در شهر افزوده می شود و این امر علاوه بر ایجاد آلودگی هوای شهر بر روح و روان شهروندان نیز تاثیر منفی می گذارد که باید شهردار جدید فکری اساسی برای جلوگیری از بروز این معضل بکند.
یک شهروند و راننده خودرو در تبریز نیز رسیدگی به وضعیت آسفالت سطح شهر، برنامه ریزی برای اصلاح و آسفالت خیابان ها به ویژه مسیر ورودی از پل منجم به زیرگذر صاحب الامر را مهمترین خواسته خود از شهردار جدید اعلام کرد و گفت: آسفالت برخی خیابان ها به علت عدم استفاده از مصالح مناسب، آسفالت ریزی نادرست و عبور خودروهای سنگین، به صورت تپه های کوچک درآمده و در هنگام عبور خودروها از این مسیرها گویا سوار بر قایق شدی و بر روی موج تلوتلو می کنی.
احمد قلیزاده افزود: با توجه به در پیش بودن رویداد تبریز 2018 شهردار جدید باید علاوه بر برنامه ریزی برای ایجاد زیرساخت های عمرانی و گردشگری به فکر زیبایی شهر و تسهیل تردد خودروها در سطح شهر نیز باشد.
حمید محمدنامدار شهروند دیگر تبریزی نیز مهمترین خواسته خود از شهردار جدید را ساماندهی حاشیه و بافت فرسوده تبریز و تهیه طرح جامع برای آن اعلام کرد و گفت: با توجه به توسعه حاشیه نشینی و عدم رعایت اصول شهرسازی در این مناطق در صورت بروز زلزله یا حوادث غیرمترقبه در تبریز این مناطق آسیب جدی می بیند و احتمال بروز خطرات جانی و مالی زیاد بر شهروندان این مناطق وجود دارد.
تبریز، طلایه دار مدیریت شهری و شهرداری در کشور محسوب می شود و نخستین نهاد شهرداری کشورمان به شکل امروزی آن، بیش از یک قرن قبل در این شهر بنیان گذاشته شد و قاسم خان والی معروف به 'سردار همایون' نیز نخستین شهردار تبریز بود.
در آن زمان تبریز حدود 200 هزار نفر جمعیت داشت و از جمله نخستین اقدامات قاسم خان والی در کسوت شهردار تبریز، راه اندازی تراموای اسبی موسوم به 'قونقا' و تاسیس نخستین کارخانه های برق بود، به گونه ای که رضازاده شفق، مورخ و استاد دانشگاه تهران در خاطرات خود نوشت، در زمانی که خیابان های تبریز با نور برق در شب روشن می شد، مردم استانبول از فانوس برای این امر استفاده می کردند.
پیش از ایرج شهین باهر، صادق نجفی به عنوان پنجاه و پنجمین شهردار تبریز به مدت چهار سال در این سمت خدمت کرد.
گزارش از: پرویز بابایی** انتشار دهنده:محمد رستگار
8023/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.