به گزارش خبرنگار ایرنا، روستاییان در این تجمع خواستار ایجاد شبکه تامین آب شرب سالم از سوی مسئولان آب و فاضلاب روستایی شدند.
روستاییان 'نرج آباد' می گویند چاه های این روستا بر اثر جاری شدن سیل در چند سال گذشته و نفوذ پسماندهای کارخانه های صنعتی منطقه قابل شرب نیست.
فرماندار مراغه با حضور در جمع روستاییان نرج آباد با تاکید بر لزوم رسیدگی به مشکلات موجود در زمینه تامین آب سالم روستایی گفت: در جلسه ای با حضور مسئولان اداره کل آب و فاضلاب روستایی آذربایجان شرقی و نمایندگان معترضان و اهالی نرج آباد، مشکل موجود در این خصوص بررسی می شود.
ظفر محمدی افزود: با توجه به درخواست اهالی این روستا در خصوص تامین آب شرب سالم، هفته گذشته جلسه ای با حضور مدیرکل آب و فاضلاب روستایی تشکیل و مقرر شد که 2 حلقه چاه برای این منظور به همراه خط انتقال آب برای این روستا ایجاد شود.
وی ادامه داد: متاسفانه برخی از اهالی روستای نرج آباد در روزهای اخیر از فعالیت عمرانی برای احداث این چاه ها جلوگیری کرده اند و خواستار تامین آب شرب از طریق شبکه آب شهری شده اند.
محمدی اضافه کرد: بر این اساس و برای تامین آب شرب این روستا، ظرفیت های موجود برای تصفیه و انتقال آب مورد نیاز برای اهالی این روستا با حضور ادارات مربوطه و کارشناسان بررسی خواهد شد.
وی با بیان اینکه در صورت استفاده اهالی روستاها از آب شهری، آب بهای مورد استفاده در این مناطق نسبت به آب روستایی متفاوت خواهد بود، گفت: در جلسه دیروز با حضور مسئولان شهری و آب و فاضلاب روستایی با وجود قول مساعد برای احداث چاه و شبکه انتقال داخل روستا، اهالی و اعضای شورای اسلامی این روستا با این امر مخالفت کرده و خواستار بهره مندی از آب شهری شدند.
وی افزود: استفاده اهالی روستای نرج آباد از آب شهری و شبکه انتقال آب، منوط به برگزاری جلسات مشترک و تصمیمات کارشناسی است.
وی در مورد ادعای آلوده بودن آب آشامیدنی روستای نرج آباد گفت: بر اساس آزمایشات انجام شده این آب سالم بوده و قابل شرب است.
روستای نرج ‌آباد از توابع بخش مرکزی شهرستان مراغه دارای حدود 470 خانوار و یک هزار و 600 نفر جمعیت ‌است.
هم اکنون حداقل هفت روستای مراغه به دلیل کمبود آب ناشی از عدم بارندگی های مناسب در سال جاری، دچار مشکلات عدیده ای برای تامین آب شرب هستند.
مراغه از 2 بخش مرکزی و سراجو تشکیل شده و دارای 173 روستا شامل 74 روستا در بخش مرکزی و 99 روستا در بخش سراجو است.
شهرستان مراغه با حدود 250 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: ابراهیم مطلوبی**تنظیم:عیسی عطاپور**انتشار: عزیزی راد
3077/7487/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.