عضو کمیسیون بهداشت مجلس می‌گوید: افزایش صرفا ۱۵ درصدی حقوق‌‎ها برای اقشار مختلف حقوق‌بگیر جامعه در سال آینده کافی نخواهد بود به همین دلیل مجلس در تلاش است تغییراتی در لایحه بودجه به نفع رفاه مردم ایجاد کند.

به گزارش جماران، عضو کمیسیون بهداشت مجلس می‌گوید: افزایش صرفا ۱۵ درصدی حقوق‌‎ها برای اقشار مختلف حقوق‌بگیر جامعه در سال آینده کافی نخواهد بود به همین دلیل مجلس در تلاش است تغییراتی در لایحه بودجه به نفع رفاه مردم ایجاد کند.

عباسعلی پوربافرانی با انتقاد از افزایش صرفا 15 درصدی حقوق در لایحه بودجه سال 99، گفت: متاسفانه به دلیل عدم تدبیر درست و درک منطقی شرایط اقتصادی جامعه، تورم کنترل نشده است و در سال 98 حداقل دو بار افزایش قیمت‎ کالاها و به تبع آن تورم اتفاق افتاد، به همین دلیل افزایش صرفا 15 درصدی حقوق‌‎ها برای اقشار مختلف حقوق‌بگیر جامعه در سال 99 کافی نخواهد بود.

نماینده مردم نایین، خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مجلس تلاش دارد در کمیسیون تلفیق و صحن علنی تغییراتی به نفع افزایش رفاه مردم ایجاد کند تا علاوه بر کاهش تورم به معیشت و رفاه مردم کمک شود.

به گفته وی رویکرد نمایندگان مجلس افزایش حقوق کارمندان متناسب با میزان تورم در سال آینده است، زیرا با توجه به افزایش چشمگیر تورم در سال جاری، تعیین افزایش حداقلی حقوق در سال 99 غیرمنطقی است.

پوربافرانی اضافه کرد: دولت علت افزایش حداقلی حقوق کارمندان در سال 99 را نبود اعتبارات لازم اعلام می کند، اما قوه مجریه برای تأمین کسری بودجه نباید به مردم فشار بیاورد بلکه باید نحوه هزینه‌کرد اعتبارات دستگاه‌ها اصلاح شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: براساس آمارها، تورم کنونی جامعه حدود 40 درصد بوده و به‌یقین در ماه‌های آتی این میزان افزایش خواهد داشت، حال دولت چگونه میزان افزایش حقوق کارمندان را در سال آینده 15 درصد افزایش داده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1313680
  • منبع: خانه ملت
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.