به گزارش روز دوشنبه اداره دامپزشکی شهر تهران، مجید محمدیان رئیس اداره دامپزشکی تهران با بیان اینکه نظارت بر فروشگاه‌ها و واحدهای عرضه آبزیان در سطح شهر تهران بصورت مستمر انجام می‌شود، ممیزی دقیق و پایش مستمر این واحدها توسط کارشناسان مجرب این اداره را یاد آور شد و افزود: بنا بر شرع مقدس اسلام توزیع ماهیان بدون فلس که کوسه ماهی جزئی از آنها می باشد در بازار ممنوع است و هر واحدی که اقدام به عرضه این گونه آبزیان کند با سخت ترین تنبیهات مجازات خواهد شد.

وی بابیان اینکه پلمپ این ۲  واحد متخلف در سریع ترین زمان ممکن در دستور کار قرار گرفته، از شهروندان خواست برای اطمینان بیشتر از سلامت وحلیت آبزیان، ضمن آگاهی و شناخت انواع آبزیان، خرید خود را از فروشگاه‌های معتبر و تحت نظارت دامپزشکی شهر تهران انجام دهند.

مانور میدانی واکنش سریع پیشگیری از بیماری‌ تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در اسلامشهر برگزار شد

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان تهران گفت: به مناسبت هفته پدافند غیر عامل مانور میدانی واکنش سریع کنترل و پیشگیری از بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در شهرستان اسلامشهر برگزار شد.

به گزارش روز دوشنبه اداره کل دامپزشکی استان تهران، سعید کرمی در حاشیه برگزاری این مانور اظهار داشت: با توجه به اهمیت پیشگیری به موقع از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و اهمیت بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، کنترل و پیشگیری از این بیماری با هماهنگی ارگانهای مرتبط و اعضای ستاد مدیرت بحران این مانور در شهرستان اسلامشهر برگزار شد.

وی افزود: عامل بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو ویروس است که از طریق گزش کنه، تماس با دام، ترشحات یا لاشه دام آلوده  و یا انسان مبتلا  منتقل می شود.

کرمی تاکید کرد: این بیماری با توجه به کشنده بودن در انسان، در دام علائم بالینی خاصی ندارد و این مورد مبارزه با این بیماری را پیچیده تر می کند.

وی خاطرنشان کرد: تمرین سرعت انجام عملیات و آموزش تیم‌های صحرایی، دامداران، ارزیابی امکانات و... و. از اهداف این مانور بود و در کنار آن اهدافی از جمله تبادل تجربیات مدیران، ارزیابی تعامل بین بخشی دستگاه‌ها و سازمان‌ها، ارزیابی آموزش‌های صورت گرفته و اصلاح آن نیز پیگیری شد.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان تهران به شهروندان توصیه کرد که برای پیشگیری از این بیماری استفاده از گوشت‌های مورد تایید اداره دامپزشکی، خودداری از ذبح دام به صورت سنتی، استفاده از وسایل حفاظت فردی هنگام ذبح دام، سم پاشی محل‌های نگهداری دام هر پانزده ۱۵ روز یکبار و همچنین نگهداری گوشت به مدت حداقل ۲۴ ساعت قبل از مصرف در یخچال انجام دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.