به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، محمدرضا جوادی یگانه در نشست مشترک با جمعی از مدیران خبرگزاری ها و مطبوعات، ایجاد فضایی برای سخن‌گفتن و نقد حوزه اجتماعی را برای این نهاد ارزشمند دانست.
وی گفت: بیش از یک دهه است که شهرداری در تلاش است خود را به عنوان یک نهاد اجتماعی تعریف کند.  
جوادی یگانه افزود: شهرداری چند رویکرد داشته تا از نهاد خدماتی به نهاد اجتماعی تبدیل شود یعنی انسجام اجتماعی و تعلق به شهر افزایش یابد که مفاهیم امروزی آن شامل افزایش تاب‌آوری، زیست‌پذیری و مشارکت‌پذیری در شهر است.  
معاون شهردار تهران با بیان اینکه در طول تاریخ معمولا بیشترین میزان نارضایتی مردم از سه دستگاه عدلیه، بلدیه و نظمیه بوده است، افزود: مردم به صورت روزانه بیشترین ارتباط را با این سه بخش  دارند.  
این جامعه شناس تصریح کرد: وضعیت سرمایه اجتماعی شهرداری‌ها و شوراهای شهرهای مراکز استان از نگاه مردم نسبتا بهتر ارزیابی شده است و این مساله از نظر ما برای شهرداری نقطه قوت است.

دستفروشان را دعوت کردیم تا حرف‌هایشان را بشنویم
جوادی یگانه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: شهرداری تقریبا در همه حیطه‌های اجتماعی فعالیت می‌کند و رفتار این نهاد با مردم تا حدود زیادی اصلاح  و از فضای برخورد خارج شده است.  
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران افزود: به عنوان مثال یکی از موضوعاتی که امروز با آن درگیر هستیم، بحث دستفروشان مترو است، ما در راستای حل این مساله، جلسه‌ای مشترک با دستفروشان و مسئولان مترو و همکاران معاونت اجتماعی در محل ایستگاه امام خمینی(ره) برگزار کرده و از دستفروشان دعوت کردیم تا حرف‌هایشان را بیان کنند.  
وی با اشاره به اینکه شهرداری باید در فعالیت‌های عادی خود نظیر شهرسازی، خدمات شهری و ... اجتماعی‌تر شود، اظهارداشت: به عنوان معاونت اجتماعی و امور فرهنگی شهرداری تهران، جایگاه خود را بین مردم و شهرداری تعریف کرده‌ایم؛ یعنی بعضا می‌توانیم حافظ منافع مردم هم باشیم و تلاش کنیم شهرداری جنبه‌های اجتماعی خود را برجسته‌تر سازد.  

توجه رسانه‌ها به مسائل اجتماعی، درجهت رفع نقاط ضعف به شهرداری کمک می‌کند
معاون شهردار تهران همچنین در این نشست به تشریح فعالیت بخش‌های مختلف معاونت امور اجتماعی و فرهنگی و تنوع و گستردگی آنها پرداخت.
جوادی یگانه گفت: در دوره جدید شهردار و شورای اسلامی‌ شهر تهران رویکرد خود را اجتماعی فرهنگی تعریف کرده‌اند و در گذشته نیز تعداد زیادی از مسئولان شهرداری این نهاد را علاوه بر فعالیت‌های حوزه ساخت و ساز، در حوزه اجتماعی قوی ساختند.
وی تاکید کرد: یکی از اهداف معاونت اجتماعی فرهنگی این است که موضوعات اجتماعی تبدیل به موضوع برجسته شهر شود و درخواستمان از رسانه‌ها این است که به مسائل اجتماعی نگاهی ویژه داشته باشند.
معاون شهردار تهران افزود: حوزه اجتماعی شهر، رفتار اجتماعی شهرداری با مردم و حوزه آسیب‌های اجتماعی از حوزه‌هایی است که می‌توان روی آنها بیشتر تمرکز کرد.  
جوادی یگانه، شهرداری تهران را در حوزه اجتماعی یکی از موفق‌ترین نهادها دانست و گفت: حساس‌شدن رسانه‌ها و مطبوعات روی حوزه اجتماعی کمک شایان توجهی به معاونت اجتماعی فرهنگی می‌کند تا ضعف‌ها را برطرف کنیم.
براساس این گزارش، در این نشست مدیران مختلف خبرگزاری‌ها و مطبوعات نظرات خود را درباره موضوعات مهم اجتماعی شهر بیان کرده و خواستار ارتباط بیشتر معاون امور اجتماعی و  فرهنگی شهردار تهران با رسانه‌ها شده و از آمادگی بهتر و بیشتر خود در جهت اطلاع‌رسانی فعالیت‌های مختلف اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران و پرداختن به موضوعات مختلف شهری خبر دادند.
این دومین نشست هم‌اندیشی معاون اجتماعی و امور فرهنگی شهرداری تهران با مدیران خبرگزاری‌ها و مطبوعات بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.