مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین روز سه شنبه در همایش بررسی آسیب‌های اجتماعی واقع در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) با بیان مطلب بالا،گفت: دانشگاه نباید به مکانی برای گرفتن مدرک تبدیل شود و لازم است که مباحث تعامل با جامعه و مهارت‌های زندگی در اولویت در این مکان ها مورد توجه جدی قرار گیرد.

مریم بیدخام با بیان اینکه رسالت دانشگاه فراتر از اعطای مدرک است، اظهار داشت: دانشگاه باید تلاش کند تا انسان‌هایی فرزانه و دانش آموخته تحویل جامعه دهد که تنها راه تحقق این موضوع تربیت معنوی در کنار پیگیری مباحث علمی است.

وی به وجود ۵۸ دانشگاه و ۹۰ هزار دانشجو در استان قزوین اشاره کرد و گفت: این استان به عنوان یک استان دانشجویی در کشور شناخته می‌شود و وجود دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) که در تراز ملی و بین المللی قرار دارد، می‌تواند ظرفیت سرشاری برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و تقویت سرمایه اجتماعی باشد.

بیدخام با بیان اینکه یک چهارم جمعیت استان را دانشجویان جوان و فارغ التحصیلان تشکیل می‌دهند، گفت: این سرمایه‌های اجتماعی نقش بی‌بدیلی در توسعه و آبادانی کشور دارند که لازم است در راستای مدیریت این نیروها و استفاده بهینه از آنها توجه ویزه‌ای قائل شد.

این مسئول در ادامه سخنان خود به وجود هجمه‌های فرهنگی و معضلات اجتماعی قشر دانشجو پرداخت و گفت: با توجه به زمینه آسیب‌های اجتماعی در بین دانشجویان لازم است که استادان و مربیان آموزشی در خصوص مباحث اشتغال، اوقات فراغت، ازذواج و مهارت‌های زندگی نیز با دانشجویان سخن گفته و آنها را به آگاهی لازم برسانند.

بیدخام یادآور شد: والدین نباید با دانشجو فاصله بگیرند و اگر ارتباط موثری بین خانواده و دانشجو ایجاد شود، بدون شک خیلی از پرسش‌ها و مباحثی که برای نسل جوان باقی مانده به درستی و در کانون خانواده پاسخ داده می‌شود.

۹۹۲۵*۳۰۱۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.