سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان روز سه‌شنبه به مناسبت گرامی‌داشت روز خبرنگار در نشستی با مدیر و خبرنگاران خبرگزاری ایرنا هرمزگان ضمن قدردانی از تلاش‌های این مجموعه، اظهار داشت: ورود این رسانه به حوزه آسیب شناسی مسائل اجتماعی و برگزاری میزگرد مواد مخدر و موضوعات اینچنینی نشان دهنده درک درست از نیازهاست.

عباس میرزاد   با اشاره به عضویت ۲۱ ارگان دولتی در حوزه آسیب‌های اجتماعی بیان داشت: با وجود تعدد نهادهای دولتی و وظایفی که در این حوزه دارند، اما در برخی مسائل آمار نگران کننده است که نشان دهنده ضعف در انجام وظیفه این نهادهاست.

این مقام مسوول ادامه داد: براساس آمار رسمی، میزان مصرف قلیان در استان هرمزگان ۳ برابر میانگین کشوری(۱۶.۵ درصد ) است؛ این‌ها خطراتی است که ارگان‌ها با کمک رسانه باید هرچه سریع‌تر از نزدیک و از بطن محله‌ها مشکلات و دغدغه‌های مردم را رصد کرده و در راستای برطرف کردن آن‌ها طرح‎های اثربخش ارائه دهند.  

میرزاد با اشاره به وجود ۱۵ محله آسیب‎پذیر در بندرعباس گفت: برطرف کردن آسیب‎های اجتماعی یک موضوع زمان‌بر است اما با راهکارهای ساده و برنامه‎های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت می‌توان حرکت‌های اثربخشی را در این راستا دنبال کرد.

‌سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان افزود: این محله‌ها شهدای زیادی تقدیم کشور کرده و بسیاری از مدیران نیز از همین محله‎ها امروز در جایگاه مدیریتی قرار گرفته‌اند، لذا شایسته نیست مردم و اقشار آسیب‎پذیر ساکن در این محله ها را را به حال خود رها کنیم.

آسیب‌های اجتماعی به مرز انفجار می‌رسد

وی با اشاره به افزایش خرده سرقت‌ها بیان داشت: یکی از ریشه های این سرقت‎ها، اعتیادهای خیابانی و معتادان متجاهر، و کارتن‌خوابی ،اختلاف های خانوادگی و زناشویی است که به طلاق‌ عاطفی و سایر آسیب‌ها منجر می شود.

‌سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان در این رابطه گفت: در دنیا ۸۰۳ مدل مواد مخدر وجود دارد که ۷۰۰ نمونه آن در ایران مصرف می‌شود.

مواد مخدر جدید زنگ خطر جدی؛ اولیاء دانش‌آموزان آگاه باشند

وی ادامه داد: نگاه و شناخت مردم و اولیا دانش‌آموزان از مواد مخدر به موارد شناخته شده ای مانند تریاک، حشیش و هرویین محدود می شود و  با آسیب‎های موادی مثل ناس، زامبی، گل و شیشه  آشنا نیستند که لازم است خبرنگاران در این حوزه ها نیز برای آگاهسازی قلم بزنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یکی از رسالت‌های مهم رسانه را پاسداری از نظام عنوان کرد و افزود: رسانه نباید با انتقادات بی‌پایه و اساس‎ فعالیت‌های مجموعه نظام اعم از دولت، سپاه پاسداران و سایر نهادهای نظام را زیرسوال ببرد و به دشمنان کد بدهد.

میرزاد ابراز داشت: با توجه به اوضاع فعلی کشور تبیین صحیح ابعاد سیاست داخلی و خارجی کشور، ایجاد فضای هم‌گرایی، تعامل و همفکری‌ با رسانه‎ها و به خصوص خبرگزاری ایرنا برای مدیریت استان مهم و ضروری است.

توجه خبرگزاری‌ها به اقتدار امنیتی کشور

‌سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان در  رابطه به جایگاه رسانه و اهمیت نقش اطلاع‌رسانی آن اشاره کرد و اظهارداشت: سپاه پاسداران در اقدام‌های اخیر خود در سرکوب پهپاد آمریکایی و توقیف کشتی انگلیسی به دنیا نشان داد که ایران قدرت‌بازدارنده دارد و در مقابل هر تهاجمی می‌ایستد و پاسخ قدرتمندانه دارد.

میرزاد اضافه کرد: این حرکت عزت‌مندانه و غرور ملی سرمایه اجتماعی و اعتبار نظام را بیشتر کرد که انتظار می‌رود خبرگزاری‌ها به این اقتدار و توانمندی‌ها بیشتر بپردازند.

رییس ستاد انتخابات هرمزگان از انتخابات پیش رو به عنوان بزرگ‌ترین پروژه سیاسی در سال ۹۸ یاد کرد و ابراز داشت: توصیه استاندار به تمامی مجریان انتخابات در هر رده‌ای توجه به شفافیت انتخابات، جلب مشارکت حداکثری مردم، برگزاری بی‌طرفانه و پاسخگویی به اعتماد مردم است و در این راستا نقش رسانه بسیار مهم است.

وی  اظهار داشت: هرچه مشارکت مردم بیشتر باشد مقبولیت نظام به دنیا بیشتر خواهد شد و همراهی رسانه‌ها در این بخش نخستین خواسته حوزه معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استان است.

این مقام مسوول کمرنگ شدن نقش احزاب در فعالیت‎های سیاسی در استان هرمزگان را یک ضعف دانست و بیان داشت: در حوزه انجمن‌ها و سمن‌ها(سازمان‎های مردم نهاد) در استان فعالیت‌های خوبی وجود دارد؛ سمن‌ها دارای طرح، ایده و راهکارهای خوبی هستند اما از نظر مالی ضعیف هستند

کنگره ملی شهدا پررنگ شود

‌سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان در بخش پایانی سخنان خود به برگزاری کنگره ملی ۱۵۰۰ شهید هرمزگان در دی ماه امسال اشاره کرد و آن را فرصتی مهم دانست که جایگاه اطلاع‎رسانی خبرگزاری ایرنا و رسالت معنوی خبرنگاران آن بیشتر نشان داده شود.

میرزاد افزود: سرکشی از خانواده شهدا در شهرستان‌ها یکی از رسالت‌های مدیران است و ایجاد یک فضای معنوی در استان نقش آفرینی رسانه‌ها را می‌طلبد و سهم خبرگزاری ایرنا در نشست‌های کاربردی این کنگره باید پررنگ‌تر باشد.

بهره گیری از نیروهای انقلابی مزیت ایرناست

وی ادامه داد: نگاه مجموعه استانداری به خبرگزاری ایرنا و خبرنگاران آن مثبت است زیرا  این خبرگزاری علاوه بر مهارت تخصصی و صحت و دقت اخبار، نیروهای ارزشی و انقلابی را در خود جای داده است.

 میرزاد تصریح کرد رویکرد و اهداف معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان به فعالیت‌های خبرگزاری ایرنا نزدیک است و همکاری های بیشتر این دو بخش می تواند نتایج و دستاوردهای خوبی برای استان داشته باشد.

در این نشست که احمد نفیسی مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری هرمزگان، فاطمه رکن الدینی سرپرست اداره کل روابط عمومی استانداری، علیرضا خورشیدزاده مشاور رسانه ای استاندار و حسین امیرتیموری مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری هرمزگان حضور داشتند، رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز هرمزگان نیز گزارشی از فعالیت‌های این رسانه در استان از جمله پوشش مناسب اخبار حوزه‌های مختلف ارایه کرد.

خلیل تنیده، معرفی شهدا در قالب زندگی‌نامه و وصیت‌نامه شهدا، معرفی کتاب‎ محققان هرمزگانی و هم‌چنین معرفی مشاهیر و سخنوران این استان را از فعالیت‌های جدید این خبرگزاری در راستای تقویت و توجه به بخش فرهنگی و آشنایی مردم با سرمایه‎های فرهنگی و اجتماعی این استان ذکر کرد.

۹۸۸۷/۲۰۹۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.