مدیرکل دفتر اجتماعی استاندار مرکزی گفت: پدیده پوپولیسم سیاسی در ابتدای امر در حوزه فرهنگی خود را نشان داد و آسیب‌های جدی به کشور وارد کرد و باید مراقب بروز این پدیده در آینده بود.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، سید احمد سجادی در آیین معارفه مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری مرکزی با اشاره به اینکه کار در حوزه اجتماعی به دلیل گستره این حوزه دشوار است، بیان کرد: در شرایط کنونی که بخشی از سرمایه‌های اجتماعی کشور دچار آسیب شده است، مسلما کار در حوزه اجتماعی و در این شرایط سخت‌تر از هر زمانی خواهد بود.

وی تصریح کرد: سرمایه اجتماعی باید به مانند دیگر سرمایه‌ها با حساب و کتاب مورد بهره‌برداری قرار گیرد از طرفی مسائل و پدیده اجتماعی قبل از بروز در سطح اجتماع قبلا در سطح فرهنگی بروز کرده‌اند و اگر در سطح فرهنگی به این موضوعات توجه شود قطعا کار ساده‌تر و آسان‌تر حل می‌شود.

سجادی با اشاره به اینکه پدیده پوپولیسم سیاسی که در ابتدای امر در حوزه فرهنگی خود را نشان داد و آسیب‌های جدی به کشور وارد کرد، گفت: اگر به این پدیده و آسیب‌ها توجه نشود، در آینده و در عرصه‌هایی مانند سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با پوپولیسم سیاسی درگیر و متحمل آسیب و خسارت می‌شویم و باید به این مسائل در سطح خرد و کلان توجه داشت.

وی با تاکید به نگاه ویژه نسبت به علل بروز پدیده‌های اجتماعی اظهار کرد: غالبا نگاه تک‌بعدی به مسائل اجتماعی صورت می‌گیرد که خطای فاحش محسوب می‌شود چراکه این پدیده‌ها چند وجهی است و در کنار آن باید از امنیتی شدن مسائل اجتماعی جلوگیری کرد.

مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری مرکزی افزود: باید برخورد با پدیده‌های اجتماعی علمی باشد و این نگاه علمی کاهش اثرات و خسارات را به دنبال خواهد داشت. باور عمومی این است که اقدامات در حوزه فرهنگی و اجتماعی دیریازده است، اما شخصا این امر عقیده ندارم. محتوا و استمرار برنامه‌ها در حوزه اجتماعی و فرهنگی طول اثرگذاری را تعیین می‌کند و هرچه محتوا قوی‌تر و مستمرتر باشد، مدت بازدهی کاهش می‌یابد.

به گزارش ایسنا، در این جلسه عطیه صالحی مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمان کشوری استانداری مرکزی بیان کرد: انتخابات مدیرکل سیاسی استاندار مرکزی از بین بانوان نقطه عطفی در استان قلمداد می‌شود چراکه تاکنون سابقه نداشته است و این رویکرد تیم مدیریتی استان گام رو به جلویی در حوزه سیاسی استان به شمار می‌رود و پشتوانه استمرار این روند و رویکرد، عملکرد مثبت مدیران خانم منصوب شده، خواهد بود.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.