مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان یزد، گفت: خبرنگاران و اصحاب رسانه ابزاری موثر در هدایت افکار عمومی به سمت تعالی بیش از پیش هستند.

به گزارش ایسنا-منطقه یزد، حجت الاسلام و المسلمین«مصطفی گرجی» ‌به مناسبت فرارسیدن هفدهمن مردادماه«روز خبرنگار» در دفتر خبرگزاری ایسنای یزد حاضر و از نزدیک با فعالیت‌های این خبرگزاری در استان آشنا شد.

حجت الاسلام گرجی در حاشیه این بازدید در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایسنای یزد، با اشاره به نقش خبرنگاران در توسعه اجتماعی و فرهنگی جامعه اظهار کرد:‌ رسانه‌ها از جمله عناصر موثر در هدایت افکار عمومی به سمت تعالی بیش از پیش هستند.

وی با بیان این‌که شفاف‌سازی در امور یکی از عناصر و راهکارهای توسعه فرهنگی است، افزود: از رسانه‌های شاخص و حرفه‌ای استان انتظار می‌رود با بیان واقعیت‌ها، فضای ناپسند که به دلیل انتشار اخبار کذب در سطح جامعه ایجاد می‌شود را خنثی کنند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان یزد در ادامه با اشاره به نقش سازنده نقد منصفانه،‌گفت:‌ بررسی و انتقاد منصفانه از دیگر رسالت‌ها و ویژگی‌های رفتاری خبرنگاران است که نقش مهمی در توسعه اجتماعی ایفا می‌کند.

گرجی رسانه‌ها را چشمان بیدار جامعه و عناصر امن پیشرفت دانست و تصریح کرد:‌ فعالیت حرفه‌ای بدون تخریب از دیگر وظایف رسانه‌های حرفه‌ای در راستای اطلاع‌رسانی عمومی است.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که تحمل نقد و اختلاف نظر یکی از نشانه‌های پیشرفت اجتماعی و فرهنگی جامعه است،‌گفت: اصحاب رسانه می‌توانند با تبیین صحیح موارد و مسائل مختلف موافق و مخالف و منتقد و حامی را صبورانه کنار یکدیگر نشانده و از تمام افراد برای توسعه بیش از پیش استفاده کنند.

وی در پایان مدیریت افکار عمومی به هدایت آن به سمت تعالی دینی،‌ آموزشی، فرهنگی و اجتماعی را یکی از مهمترین وظایف رسانه‌ها دانست و گفت:‌ انصاف و امانت‌داری در تهیه و انتشار خبر محصول ماندگار خبرنگار متعهد و حرفه‌ای است.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.