حجت‌الاسلام والمسلمین احمد اشرفی روز پنجشنبه در نشست خبری به مناسبت دهه وقف با اشاره به اینکه در سال جاری چهار وقف جدید به ثبت رسید، اظهار داشت: عمده موقوفه های شهرستان دماوند به عزاداری امام حسین(ع) اختصاص یافته و نیازمند وقف های جدید در زمینه های درمانی، آموزشی، فرهنگی، کمک به نیازمندان و دیگر موقوفه ها هستیم.

وی به خدمات صورت گرفته در زمینه اجرای نیات برای خدمات عمومی توسط این نهاد اشاره و خاطرنشان کرد: ۱۸۰ میلیون تومان کمک به مساجد، ۲۳ میلیون تومان اطعام وقفی طلاب، خدمات عمومی در حسینیه‌ها ۱۲ میلیون تومان، اجرای نیات خیران برای فقرا و دانش‌آموزان ۳۰۰ میلیون تومان، اجرای پروژه‌های عمرانی در بقاع متبرکه ۴۰۰ میلیون تومان، همایش‌ها و تجلیل از مقام امامزادگان ۱۰۰ میلیون تومان، برگزاری مراسم بصیرت عاشورایی ۵۰ میلیون تومان و طرح آرامش بهاری ۸۰ میلیون تومان هزینه شده است.

این مقام مسئول با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط این نهاد در حوزه عمرانی و بهسازی بقاع متبرکه نیز گفت: در سال های ۹۶ و ۹۷، اوج اجرای فعالیت های عمرانی در امامزاده ها و بقاع متبرکه شهرستان بود بطوری که ۱۰ تا ۱۵ پروژه عمرانی جهت مرمت و بازسازی امامزادگان انجام شد.

حجت الاسلام اشرفی با بیان اینکه اداره اوقاف دماوند جزو شهرستان‌های موفق در این زمینه بوده است، بیان داشت: با این وجود هنوز برخی امامزادگان به ویژه میراثی ها نیازمند اجرای پروژه های عمرانی هستند که برای تحقق این مهم به همکاری سایر دستگاه و کمک خیران و هیئت‌های امنا نیازمندیم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دماوند در ادامه به برنامه های پیش بینی شده در هفته وقف اشاره کرد و گفت: در این ایام برنامه های متنوع فرهنگی و دینی در سطح شهرستان پیش بینی شده که می توان به برگزاری نشستی با دهیاران درخصوص مسائل وقف، نشست‌های تخصصی رفتارشناسی فرقه‌های انحرافی و آسیب‌شناسی، برگزاری همایش یاوران وقف و تجلیل از خادمان و واقفان نیک اندیش در این همایش و ... اشاره کرد.

وی با اشاره به طرح "بکارگیری امین" نیز افزود: یکی از اقدامات شاخص اوقاف جهت تمرکززدایی کارهای اداری اجرای طرح "بکارگیری امین" است که با انتخاب فردی متخصص و دارابودن ویژگی‌های حقوقی و توانمندی‌های اداری، بعنوان بازوی این نهاد در دیگر ادارات حضور داشته و اوقاف را یاری می کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.