حجت الاسلام مرتضی میرکو روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: با توجه به نیازمندی های روز جامعه، موضوع وقف به واقفان ارایه می شود تا وقف به عنوان امری دینی رفع کننده مشکلات و نیازهای اجتماعی باشد، تلاش اوقاف در حال حاضر، هدایت موقوفات جدید مردم این شهرستان به منظور رفع نیازهای روز جامعه و مردم است.
میرکو با اشاره به ثبت چهار موقوفه جدید در نیمه نخست سال 96، گفت: در نیمه نخست امسال چهار موقوفه جدید با نیت عزای سیدالشهدا و نیت قرآنی به ثبت رسیده در حالی که در سال گذشته تعداد موقوفات به ثبت رسیده این شهرستان 11 مورد بود.
وی با اشاره به ثبت یکهزار و ٨9 موقوفه در شهرستان دامغان، تصریح کرد: خداوند متعال در قرآن کریم و پیامبر اکرم (ص) و امامان معصوم (ع) در روایات متعددی، مؤمنان را به گرایش به سمت انجام وقف توصیه کرده و تأکیدات زیادی در این راستا داشته‌اند.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه دامغان به ویژه برنامه های ماه محرم اشاره کرد و گفت: همزمان با فرارسیدن ماه محرم، برنامه بصیرت عاشورایی با اعزام مبلغانی در امامزادگان جعفر و محمد و حسینیه اعظم حضرت ابوالفضل (ع) برگزار می شود که برنامه شاخص این مبلغان، برپایی خیمه های بصیرت افزایی در زمینه مشاوره وقف های جدید، مشاوره خانواده و محرم و عزای سیدالشهدا است.
وی تصریح کرد: بیش از 400 مسجد و حسینیه و 38 امامزاده و بقاع متبرکه در دامغان وجود دارد که برای میزبانی از عزاداران آماده شده‌است و تعداد 250 عضو هیئت امنای این اماکن برنامه عزاداری را مدیریت می کنند.
میرکو اضافه کرد: با آغاز ماه محرم در دامغان، برنامه هایی از جمله برافراشته شدن پرچم ابا عبدالله در روز سوم ماه محرم در جوار آستان مقدس امامزادگان جعفر و محمد دامغان، برگزاری همایش هیئت امناهای بقاع متبرکه و هیئت های مذهبی و برنامه بصیرت عاشورایی از جمله برنامه های این ماه است.
وی، موضوع وقف را از موضوعات مهم کشور دانست و گفت: وقف در شهرستان دامغان در زمینه روضه خوانی و برپایی مراسمات مذهبی ماه محرم و رمضان به حد کافی وجود دارد و مردم نیک‌اندیش و خیرخواه دامغان باید به سمت وقف برای رفع نیازهای روز جامعه حرکت کنند.
میرکو اضافه کرد: تشکیل محافل انس با قرآن باهدف تربیت حافظان قرآن کریم و تشویق نوجوانان به قرآن، تحصیل دانش آموزان بی سرپرست و بدسرپرست، آزادی زندانیان غیرعمد، تهیه دارو برای بیماران مستمند از جمله نیازهای امورز جامعه است که باید بیشتر مورد توجه واقفان باشد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه دامغان تصریح کرد: در تابستان امسال 1٨0 خواهر و برادر در رده سنی نوجوانان و جوانان در برنامه نشاط معنوی شرکت کردند که مشاوره ازدواج، تحصیل، خانواده، وقف ، کلاس های حفظ و قرائت قرآن با حضور 2 روحانی از شهر قم در این شهرستان برگزار شد.
شهرستان دامغان دارای یک هزار و ٨9 موقوفه است، این شهرستان 3٨ امامزاده دارد که از این تعداد 6 امامزاده شهری و مابقی در روستاهای شهرستان است.
9856/6103 خبرنگار: میثم اسماعیلی ** انتشار دهنده : مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادهای استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.