جهاندار امجدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه امسال دو قطعه زمین توسط خیرین برای احداث مسجد زنان و مسجد دیگر وقف شده است، اظهار داشت: در سال جاری ۲۲۰ میلیون ریال از محل اعتبارات دولتی به مساجد کمک شد.

وی اضافه کرد: شهرستان سقز دارای ۳۷۲ موقوفه و ۱۶۰۵ رقبات است و موقوفات حاج صالح اخوان، ملا ابراهیم، حسن نامداری، محمد رحیم و محمدکریم، نورالنساء خانم و محمود بیگ قوخ از موقوفات شاخص شهرستان هستند.

امجدی یادآور شد: کمک به فقرا و نیازمندان، کمک به ایتام و افراد بی سرپرست، کمک به مساجد و اماکن مذهبی، کمک به دانش آموزان، کمک به تامین جهیزیه افراد بی بضاعت از جمله نیازهای روز جامعه برای وقف های جدید است.

او بخشی از اقدامات پیرامون اجرای نیت واقفان را تشریح کرد و گفت: از محل نیت واقفان، بیش از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برای هزینه های ضروری مساجد و تعمیر رقبات صرف شده و همچنین بیش از یک میلیارد و ۴۶۲ میلیون ریال حق الزحمه امامان جماعت مدارس نیز پرداخت شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سقز افزود:بیش از ۲ میلیارد و ۱۳۹ میلیون ریال در حوزه موقوفات این شهرستان سرمایه گذاری شده است.

۴ تا ۱۳ آبان به نام دهه وقف نامگذاری شده است.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.