حجت الاسلام کاظم فتاح دماوندی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر دماوند با اشاره به آغاز دهه وقف، این مهم را صدقه جاریه و چشمه جوشان خیرات و نیکی‌ها دانست و خاطرنشان کرد: مراکز علمی و فرهنگی زیادی در طول قرون گذشته توسط وقف اداره و نگهداری شده است.

امام جمعه دماوند ادامه داد: وقف مال برای بهداشت و درمان، آموزش و پرورش، مسجد و حوزه علمیه، حسینیه و امامزاده و ... سابقه طولانی و درخشانی دارد که وقف در موضوعات جدید و مورد نیاز کمک بزرگی به پیشرفت فرهنگی و اقتصادی کشور خواهد کرد.

خطیب جمعه دماوند با اشاره به اینکه سازمان اوقاف خدمات متنوعی در عرصه های حمایتی، فرهنگی، تبلیغاتی و اجتماعی ارائه نموده است، گفت: برای حفظ و نگهداری ساختمان بقاع متبرکه و امامزادگان به حمایت خیرین نیاز است.

حجت الاسلام فتاح دماوندی در ادامه ضمن عرض تسلیت به مناسبت رحلت پیامبر اکرم(ص) و امام رضا(ع) اظهار داشت: بعد از رحلت پیامبر(ص) جریان نفاق قوت گرفت و جنگ‌های مذهبی هم آغاز شد؛ مسلمانان به علت تبعیت نکردن از امام معصوم و نداشتن تحلیل سیاسی صحیح، دچار اختلافات شدید شدند.

وی با بیان اینکه این اختلافات در دوران امامان معصوم نیز ادامه داشت، خاطرنشان کرد: هجرت امام رضا(ع) از مدینه به طوس در حقیقت توسعه جغرافیایی، سیاسی، فرهنکی و اجتماعی شیعه بود و هجرت ایشان به ایران موجب شد این کشور را به خانه اهل بیت(ع) تبدیل کند.

خطیب جمعه دماوند با تاکید براینکه شیعیان در ایران می توانند مقدمات ظهور امام زمان(عج) را فراهم کنند، افزود: رمز موفقیت شیعه در دوران غیبت، تبعیت از نایب ایشان بوده و انقلاب اسلامی ایران یک فرصت طلایی برای فراهم کردن مقدمات ظهور است.

حجت الاسلام فتاح دماوندی با اشاره به اینکه قدردانی از نعمت جمهوری اسلامی با تبعیت از ولایت فقیه و حفظ وحدت حاصل می شود، خاطرنشان کرد: صبر و استقامت ملت ایران در مبارزه با دشمن و ایستادگی براهداف انقلاب ستودنی است.

این مقام مسئول یکی از اهداف دشمن را فتنه انگیزی در کشورهای زنجیره مقاومت دانست و بیان داشت: نقش رهبری دلسوز، آگاه و دشمن شناس در پیشبرد انقلاب‌های اسلامی و مردمی بسیار مهم است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.