عبدالحمید قلی‌دهنه روز پنچشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: این طرح به منظور ارائه آموزش ایمنی و کسب مهارت‌های لازم با هدف مقابله با حوادث و سوانح همچنین آماده کردن دانش آموزان برای روزهای سخت در مدارس کلاله اجرا می‌شود.

وی افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، طرح دادرس (دانش‌آموز آماده در روزهای سخت) با مشارکت مدیریت آموزش و پرورش در۲۷ مدرسه مقطع متوسطه اول شهرها و روستاهای شهرستان کلاله اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه تیم‌های ۱۴ نفره شرکت کننده در این طرح برای شرکت در مسابقات، دوره آموزشی ۱۶ ساعته را طی می کنند، اظهار داشت: ۸۱۰نفر از دانش‌آموزان مدارس این شهرستان با شرکت در کلاس‌های عملی و تئوری که از امروز آغاز شده است، مهارت‌های مربوط به کمک‌های اولیه از قبیل ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، پانسمان، بانداژ، آتل بیندی، تریاژ مقدماتی، حمل مصدوم و نیز پناه‌گیری، تخلیه اضطراری، اطفای حریق و چادرزنی را فرا می‌گیرند.

رئیس جمعیت هلال احمر کلاله یادآور شد: در مقطع دختران مسابقات طرح ملی دادرس، تیم مدرسه بنت‌الهدای صدر کلاله سه سال پیاپی با کسب عنوان برتر مدارس استان گلستان به مسابقات کشوری راه یافت و دراین مسابقات نیز بین تیم‌های دادرس مدارس ۳۱ استان ، سه سال پیاپی عنوان سوم کشوری را کسب نمود.

شهرستان کلاله با بیش از ۱۳۰هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.