مدیر کل آموزش و پرروش استان قزوین گفت: خروجی‌ آموزش و پرورش باید دانش‌آموزان خلاق، پرتحرک و نقاد باشد.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از قزوین، خیرالله رحمانی در همایش نقش هویت اسلامی و ایرانی در حفظ عفاف و حجاب استان قزوین اظهار کرد: سند تحول بنیادین از افتخارات جمهوری اسلامی است و یکی از دستاوردهای شهدای گرانقدر است.

وی افزود: امروزه ما در جمهوری اسلامی افتخار می‌کنیم که یک سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش داریم.

مدیر کل آموزش و پرروش استان قزوین با اشاره به وجود 16هزار معلم در سند تحول بنیاد آموزش و پرورش و فلسفه تعلیم و تربیت ادامه داد: خروجی‌های آموزش و پرورش باید دانش‌آموزان خلاق، پرتحرک و نقاد باشد.

رحمانی اضافه کرد: از دانش‌آموزان خلاق و پرتحرک استان قزوین می‌توان به خدابنده، عسگری و طاهرخانی که در المپیاد رتبه کسب کرده‌اند، اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: بحث آموزش و پرورش، تمدن‌سازی فرهنگیان است و نقش معلم و مدیر به عنوان هدایت‌کننده و موثرترین موضوع در مقوله تعلیم و تربیت محسوب می‌شوند.

این مسئول بیان کرد: لازم است در مدرسه فضایی را ایجاد کنیم که به تربیت دانش‌آموز اهمیت داده شود و امیدوارم با توجه به سند تحول بنیادین بتوانیم فضایی را ایجاد کنیم که 250هزار نفر طفل معصوم برای سعادتمندی آنها در جامعه تلاش کنیم و در مدارس، افرادی مؤمن وخلاق و بااخلاق تربیت کنیم.

بین کفر و ایمان تقابل وجود دارد

حجت‌الاسلام عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین گفت: اصلی‌ترین مخاطب این سخن امام رضا (ع) معلمان هستند که فرمود: «رحمت خدا شامل کسانی می شود که امر ما را زنده کنند» یعنی امر قرآن، نهج البلاغه و سخنان اهل بیت را به مردم انتقال دهد.

وی افزود: بین ایمان و کفر، تقابل وجود دارد و منظور از کفر، کفر بین عمود و لجاج است.

بغدادی رئیس سازمان بسیج فرهنگی در این جلسه گفت: بحث آموزش و پرورش تمدن‌سازی است که منظور تمدن‌سازی فرهنگیان است.

وی افزود: نقش معلم و مدیر به عنوان هدایت کننده و موثرترین موضوع در تعلیم و تربیت است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.