به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمد حسین روحی یزدی عصر پنجشنبه در نشست ستاد چهلمین سالگرد انقلاب آموزش و پرورش که در ناحیه سه کرج برگزار شد، افزود: بیشترین سرمایه گذاری دشمنان روی فکر قشر نوجوان و جوان جامعه است تا آنها را از مسیر انقلاب دور کنند.
وی با اشاره به اینکه یکی از برنامه های اصلی آنها این است که نشان دهند انقلاب رو به زوال رفتن است، یادآورشد: در چهلمین سال انقلاب باید تلاش کنیم تا جایگاه و شان جمهوری اسلامی به منصه ظهور گذاشته شود.
وی تصریح کرد: امروز باید هرچه بیشتر دستاوردهای انقلاب اسلامی را برای نسل جوان بازگو کرد و دشمنان را ناکام ساخت.
روحی یزدی با بیان اینکه 14 کارگروه برای برنامه های دهه فجردر البرز فعال شده است، اضافه کرد : با توجه به اینکه دشمنان درتلاش هستند تا چهل سالگی انقلاب را با مانع مواجه سازند باید هرچه بیشتر آیین های گرامیداشت این ایام را به بهترین وجه برگزار کرد .
وی ادامه داد: غبار روبی مزار شهدا به پاسداشت آرمانها و ارزش های انقلاب اسلامی، مشارکت های مردمی در برگزاری برنامه ها از برنامه های پیش بینی شده است.
وی اظهار داشت : بانگ الله اکبر و نور باران آسمان البرز به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی
و برگزاری راهپیمایی در سراسر استان از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای این ایام فرخنده است.
وی یاد اورشد: همچنین با توجه به شهادت دخت نبی اکرم (ص) و مصادف شدن شهادت این بانوی گرانقدر با ایام الله دهه فجر برنامه های عزادارای ویژه ای نیز پیش بینی شده است.
وی از نصب تصاویر شهدا ، نخبگان و قهرمانان ایران کوچک در مسیر راهپیمایی 22 بهمن با هدف بالندگی هرچه بیشتر در برابر دشمن را به عنوان دیگر برنامه های ویژه چهلمین سالگرد انقلاب در این استان یاد کرد.
وی تاکید کرد: امام راحل سه مطلب مهم استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را به مردم القا کرده و باعث شناخته شدن اسلام حقیقی در دنیا شدند و این اسلام است که می تواند به تربیت و فرهنگ صحیح و هویت بخشی به نسل جوان کمک کند.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز نیز در این نشست به انتخاب شعار « افتخار به گذشته، امید به آینده» اشاره کرد و بیان داشت: برنامه های پیش بینی شده با استفاده از این شعار و بر اساس اصل دانش آموز محوری و مدرسه محوری تدوین و انجام گیرد.
مسعود مهرانی نیا تصریح کرد: برای رسیدن به هدف مطلوب تر درتبیین آرمانهای انقلاب و معرفی دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی باید از ظرفیت هنر و نمایش بهره گرفت تا تأثیر بیشتری بر نسل چهارم انقلاب داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی با وجود توطئه های دشمنان داخلی و خارجی در 40 سال گذشته دستاوردهای بسیار زیادی در عرصه های علمی، آموزشی، فرهنگی و سایر موارد داشته که انعکاس آنها برای روشنگری نسل جدید از ضروری است.
مدیرآموزش و پرورش ناحیه سه کرج نیز گفت: دهه فجر فرصت مناسبی برای بیان خدمات صورت گرفته به نظام و انقلاب است چرا که مردم ایران اسلامی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در محرومیتهای بسیاری زندگی می‌کردند .
عبدالکریم رستمی یادآورشد: امروز شاهد هستیم که به برکت وجود انقلاب اسلامی ایران حتی در دورترین نقاط و محروم‌ترین مناطق مردم ایران از امکانات مناسب برخوردار هستند.
وی اظهارداشت:ارگان‌های فرهنگی، همچون آموزش و پرورش به دلیل داشتن مخاطبان گسترده و جوان، نقش مهمی در انتقال پیام‌ها و دستاورد‌های انقلاب دارند.
دراین نشست از کتاب فعالیت های ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی رونمایی شد.
استان البرز 460 هزار دانش آموز دارد.
2819/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.