به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری قم، بهرام سرمست روز سه شنبه در جلسه توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی با بیان اینکه استانداری و دستگاه های دولتی باید به مساله ترویج فرهنگ قرآنی به عنوان یک رسالت دینی نگاه کنند افزود:‌ اداره های دولتی باید اهتمام جدی نسبت به این مساله مهم داشته باشند.
وی با بیان اینکه آموزش های قرآنی باید به صورت هدفمند انجام شوند افزود: باید مخاطب آموزش ها شناسایی شده و محتوای آموزشی بر اساس ویژگی های آنها تعیین شود.
استاندار قم همچنین ایجاد الگوهای عملی در زمینه زندگی قرآنی برای جامعه را ضروری دانست و تصریح کرد: قاریان و حافظان قرآن کریم که در زندگی فردی و اجتماعی موفق هستند باید به مردم شناسانده شده و مورد تشویق قرار بگیرند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به جایگاه دینی و فرهنگی استان قم اشاره و خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه و آموزش و پرورش پیشینه علمی و ظرفیت های بسیار خوبی در این راستا دارند که باید به آنها توجه شود.
سرمست گفت: ‌در زمینه تولید نرم افزارهای اسلامی و تولید محتوای دینی،‌ قم باید به یک شهر تاثیرگذار در سطح جهانی تبدیل شده و زمینه صادرات محصولات از این شهر فراهم شود.
وی همچنین با اشاره به در پیش بودن سالگرد قیام 19 دی مردم قم اظهار داشت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته شاهد دیدار باشکوه مردم قم با رهبر معظم انقلاب اسلامی در سالروز این واقعه خواهیم بود.
قیام 19دی قم تظاهرات اعتراضی نسبت به چاپ مقاله ایران و استعمار سرخ و سیاه در روزنامه اطلاعات در توهین به امام راحل بود.
این قیام نقش بسزایی در سرنوشت انقلاب اسلامی داشت که از آن به عنوان جرقه انقلاب و سرآغاز بیداری ملت ایران یاد می شود و پس از قیام 15 خرداد 1342 بار دیگر قم را به عنوان مرکز مبارزه علیه رژیم پهلوی معرفی کرد.
1175 /
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.