آیدین افزون روز جمعه  به خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر  شهرستان مشگین‌شهر دارای ۱۲۹ موقوفه با درآمد ثابت ، ۱۹۵ رقبه و ۴۶۰ مسجد و ۱۶ باب امامزاده می‌باشد.

وی با بیان اینکه  امسال درآمد موقوفات این شهرستان  نسبت به سال گذشته چهار درصد افزایش داشته ، بیان کرد: رویکرد اوقاف ورود به کارهای اقتصادی بوده و تلاش می شود با ایجاد ارزش افزوده خدمات بیشتری را در زمینه کارهای عام‌المنفعه انجام داد.

 افزون گفت : دفتر نمایندگی اوقاف مشگین‌شهر از زمان پهلوی دوم در این شهرستان دایر شده اما پس از گذشت نیم قرن همچنان به صورت نمایندگی اداره می‌شود و  ارتقای این نمایندگی به اداره برکات فراوانی برای شهرستان داشته و زمینه فعالیت بیشتری در حوزه وقف را  فراهم خواهدکرد.

او اضافه کرد: با وجود مکاتبات فراوان در سال‌های گذشته تاکنون هیچ اقدامی در این زمینه انجام نشده  ومحقق شدن این مورد  نیازمند همت و پیگیری همه مسئولان است.

وی با اشاره به برخی  از فعالیت‌های شاخص انجام شده گفت: مقدمات لازم جهت سرمایه‌گذاری در محوطه مسجد حضرت ابوالفضل (ع) فرهنگیان بااحداث   ۱۲ باب منزل مسکونی و ۶  واحد تجاری واحداث پنج  واحد تجاری در موقوفه حاج وهاب رضازاده انجام شده  ودبزودی عملیاتی خواهد شد.

 وی برگزاری کلاس های حفظ قرآن کریم و ثبت نام ازیکهزار دانش آموز  با همکاری  آموزش و پرورش. را از جمله فعالیتهای فرهنگی مذهی اوقاف وامور خیریه مشگین شهر  دانست .

 فزون اظهار کرد: رسانه‌ها در ترویج سنت حسنه وقف نقش خطیری دارند و  باید مردم را به مشارکت به انجام  سایر موقوفات از جمله کمک به بیماران صعب‌العلاج وساخت مراکز درمانی و عام المنفعه  تشویق کرد.
وی از رسانه‌ها خواست جهت  آگاهی‌دهی به واقفان در خصوص ساخت مدارس ،بیمارستان و مداوای بیماران خاص وکمک به نیازمندان تلاش مضاعفی داشته باشند.

مشگین‌شهر در شمال غرب اردبیل واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.