"داریوش ورناصری" روز دوشنبه در آیین معارفه مدیرکل جدید نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس استان یزد افزود: طرح‌های جدید فضاهای آموزشی حتما باید با مشارکت خیرین آغاز شود تا در جذب اعتبارات ملی با مشکل برخورد نکنیم.

وی ادامه داد: طرح‌های جدید حتی با کمترین رقم سرمایه گذاری حتما باید به صورت خیری باشد تا آن‌ها را به مرحله اتمام برسانیم.

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور خاطر نشان کرد: یکی از مواردی که اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر آن تاکید کرده توجه به زیر ساخت ها و تامین فضا و تجهیزات مورد نیاز است و لذا همه ما ملزم به اجرای آن هستیم هرچند در ساخت و سازهای جدید به فناوری روز توجه می‌شود.

ورناصری گفت: دولت یازدهم و دوازدهم ، اعتبارات بسیار خوبی را در بخش مدارس اختصاص داد و هر چند هنوز نیازمند فضاهای بیشتری هستیم ولی در سال گذشته تخصیص این بخش بیش از ۱۱۰ درصد بود و در سال ۹۸ هم اعتبارات بیش از سه برابر شد و علارغم همه مشکلاتی که وجود داشت افزون بر ۱۰ هزار کلاس درس تا هفته آینده به فضاهای آموزشی کشور اضافه خواهد شد.

وی با بیان اینکه افزون بر ۲۵ هزار کلاس درس در کشور از بخاری نفتی استفاده می‌کنند گفت: ظرف سه هفته آینده جشن جمع‌آوری بخاری نفتی و جشن جمع‌آوری مدارس خشت و گلی در مدارس کشور برگزار می شود.

وی با بیان اینکه افزون بر ۶۰ کلاس درس در استان یزد در حال تخریب و بازسازی است تصریح کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده تمام مدارس خشتی و گلی و بخاری نفتی از مدارس کشور جمع‌آوری می‌شود.

 وی ادامه داد: امسال ۱۰ هزار کلاس درس در قالب یکهزار و ۷۰۰ طرح به فضای آموزشی اضافه شده که بزودی بطور رسمی راه اندازی می شود.

ورناصری با اشاره به اینکه سرانه فضای آموزشی در کشور ۵.۲ درصد است و با توجه به چشم انداز ۱۵ ساله باید به ۸.۴ درصد برسد یادآور شد: با توجه به تحصیل بیش از ۱۴ میلیون دانش‌آموز در کشور در حال حاضر سه متر به ازای هر نفر کمبود داریم که باید تلاش شود این آمار به استاندارد لازم برسد.

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشو افزود: سیل سال گذشته، هشت استان را به شدت درگیر کرد و بخصوص سه استان لرستان ، گلستان و خوزستان وقت انرژی بسیار زیادی در زمینه فضاهای اموزشی صرف آنها شد و از این رو اعتبارات قابل توجهی به این استانها داده شد و در هفته آینده هم شاهد افتتاح فضاهای آموزشی جدید در این مناطق خواهیم بود و دانش‌آموز بدون کلاس نخواهیم داشت.

وی گفت: روند ساخت و سازهای فضاهای اموزشی در استانهای یاد شده ادامه خواهد داشت ضمن آنکه ساخت و سازهای جدید با توجه به رویکرد نوین انجام شده است.

در این مراسم از زحمات سه ساله محمدرضا عارفی مدیر کل سابق نوسازی ، تجهیز و توسعه مدارس استان یزد تقدیر و جواد ذاکر هرفته به عنوان مدیر کل جدید این سازمان در استان معرفی شد.

در سال تحصیلی جدید ۲۶۸ هزار دانش آموز در ۲ هزار و ۱۰۶ باب مدرسه مشغول به تحصیل هستند و ۳۵ مدارس استان غیر استاندارد و فرسوده است.

۷۵۳۷/ ۶۱۹۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.