«احمد مسجدجامعی» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: موضوع جدایی ری از تهران در گذشته و در زمان شهرداری آقای قالیباف و در نزدیکی به ایام انتخابات گذشته نیز مطرح شد.

وی گفت: تنها تفاوت آن زمان و اکنون در این است که گروهی که در آن زمان از جدایی ری از تهران حمایت می کرد، از ارکان دولت دهم بودند اما گروهی که امروز از این موضوع حمایت می‌کنند، عموماً گرایش سیاسی دیگری دارند.

مسجدجامعی با بیان اینکه در آن دوره گفت وگوی رادیویی با معاون سیاسی وزارت کشور وقت داشته‌ام، گفت: در آن دوره زوایا و پیامدهای این تصمیم را تشریح کردم هر چند ایشان بر نظر وزارت کشور برای جداسازی ری از تهران تا پایان پافشاری کرد.

عضو شورای شهر تهران، با بیان اینکه به هر حال این موضوع در آن زمان سرانجامی نداشت، خاطر نشان کرد: این گسست در مجموعه شهری پایتخت ریشه در فضای انتخاباتی دارد و گمان نمی کنم این بحث ها با پشتوانه کارشناسی مطرح شده باشد.

وی اظهارداشت: ری سابقه ای بسیار درخشان دارد و تبار پایتخت ایران به آن می رسد و جداشدن ری از این پایتخت به نفع ری هم نیست.

چندی پیش «سیدفرید موسوی»، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در توییتر خود نوشت: «طرح تفکیک انتخابات شورای اسلامی و انتخاب شهردار شهرستان ری از تهران را تقدیم مجلس کردم؛ داشتن شورای شهر و شهردار مستقل نیاز جدی این شهرستان بزرگ و مطالبه دیرین شهروندان ری است که امیدوارم با رای موافق همکارانم محقق شود.»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.