سیدحسن خلیل آبادی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تصریح کرد: حریم شهرری با تاریخ هشت هزارساله و نیز تجریش نیز در این برنامه نادیده گرفته شده است.
وی با انتقاد از اینکه شهرری با تاریخ هشت هزارساله فدای زیبایی تهران شده است، این پرسش ها را مطرح کرد: چرا پسماند و فاضلاب تهران در همین شهر دفن و تصفیه نمی شود؟ چرا درگذشتگان تهران در تهران دفن نمی شوند و چرا تهران، زندانیان و بیماران روانی این شهر را در همین شهر نگهداری نمی کند؟
خلیل آبادی با بیان اینکه براساس تقسیمات کشوری، شهرری و تجریش دارای حریم هستند، حریم دارند و دارای فرماندار هستند، اظهارداشت: حریم پایتخت براساس مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی رعایت می شود که شهر ری و تجریش جزو آن به شمار می روند.
وی ادامه داد: اما براساس تقسیمات کشوری و قوانین مجلس شورای اسلامی، حریم تهران بدون شهرری و شهر تجریش در نظرگرفته شده و تجریش و ری جزو حریم تهران نیستند.
عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران افزود: حریم شهرری و شمیرانات ابلاغ شده است و هیچ یک از شهرهای این دو شهرستان، جزو تهران نیستند.
وی با بیان اینکه مگر تهران تافته جدا بافته است که شهرهای دیگر در حریم آن قرار گیرند، اظهارداشت: باید به حقوق شهروندی و قانونی مردم شهرری و تجریش نیز احترام گذاشت زیرا براساس قانون تقسیمات کشوری هیچ شهری در حریم شهر دیگری قرار نمی‌گیرد و تداخل حریم وجود ندارد.

*شهرری و تجریش محروم از شورای مستقل
خلیل آبادی با بیان اینکه در شرایط کنونی مردم شهرری و تجریش از داشتن شورای اسلامی مستقل محروم هستند و زیر مجموعه شهر تهران به حساب می‌آیند، آن را «خلافی آشکار» خواند و اظهارداشت: باید مجلس شورای اسلامی در این خصوص اقدام کند.
به گفته این عضو شورای شهر تهران، قانون اساسی می‌گوید تمامی شهرها و روستاها باید شورای اسلامی مستقل داشته باشند.
وی ادامه داد: در کشوری که هیچ شهری بدون شورای اسلامی شهر نیست، شهر تجریش و شهرری از داشتن شورای مستقل محروم هستند.
خلیل آبادی تأکید کرد: مردم تجریش و شهرری نیز مانند همه شهرهای کشور دارای حقوق قانونی هستند که باید حقوق آنها رعایت شود.

*مشکلات تهران در شهرری حل می‌ شود
این عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: شهرداری تهران بسیاری از فعالیت‌هایی را که نمی تواند در تهران انجام دهد، در شهرری انجام می دهد.
وی افزود: باغ ها، قنات ها و همه امکانات زیست پذیری یک شهر در تهران از بین رفته است؛ بنابراین شهرداری به شهرهای دیگر از جمله شهرری دست اندازی می کند.
خلیل آبادی با بیان اینکه شهرهای اطراف تهران از جمله اسلامشهر، رباط کریم، قرچک و سایر شهرها مستقل شده‌اند، تصریح کرد: تهران می‌خواهد مشکلاتش را به واسطه شهرری حل کند.

*جمعیت پذیری تهران بیش از حدمجاز است
این عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه جمعیت پذیری تهران بیش از حدمجاز است خاطرنشان کرد: در زمان حاضر امکانات شهرری را حذف می کنیم و در اختیار مردم تهران قرار می‌دهیم.
خلیل آبادی با بیان اینکه امکانات بیش از حدی به تهران داده می شود و حقوق اطراف تهران نادیده گرفته می‌شود، گفت: زمانی که این همه امکانات به تهران می دهیم چگونه می‌خواهیم این شهر جاذبه مهاجرت نداشته باشد.
وی یادآور شد: روزانه به جمعیت تهران اضافه می شود؛ املاک گران و زمین‌خواری زیاد می شود؛ اینها همه نتیجه امکاناتی است که در اختیار تهران قرار می‌دهیم.

*تهران را بر اساس قوانین و حقوق تهران احیا کنیم
وی در ادامه با انتقاد از اینکه چرا به تهران امکاناتی اضافه بر سازمان می دهیم عنوان کرد: تهران مانند بچه ای است که گمان می کنیم هرچه به آن امکانات دهیم به او خدمت می کنیم در حالی که نباید سایر حقوق فرزندان را به یک فرزند که بزرگتر است بدهیم.
خلیل آبادی تاکید کرد: باید به تهران بیاموزیم در چارچوب حقوق خودش رفتار کند و مشکلاتش را با خودش و درون خودش حل کند.
به گزارش ایرنا برنامه سوم توسعه شهری تهران که توسط شهرداری تدوین شده اینک در شورای اسلامی شهر درحال بررسی قرار دارد.
تهرام/7244/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.