به گزارش ایرنا، این مراسم با حضور علیرضا محجوب نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و دبیرکل خانه کارگر، اعضای تشکل های کارگری، شوراهای اسلامی کار و جمعی از کارگران و بازنشستگان واحدهای تولید و خدماتی کشور در حرم مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب برگزار شد.
شرکت کنندگان در این آیین معنوی ضمن نثار تاج گل و خواندن فاتحه به مقام شامخ معمار کبیر انقلاب اسلامی ادای احترام کردند. نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی و دبیرکل خانه کارگر در این مراسم گفت: امام خمینی(ره) همیشه از کارگران به نیکی و خوبی یاد می کرد به طوری که هفته و روز کارگر بر اساس سخنان گوهر بار ایشان در سال 58 شکل گرفته است.
علیرضا محجوب با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) در عمر پربرکت خود فقط یک بار پیامی را روی نوار ضبط کردند و آن هم تبریک روز کارگر بود افزود: امام راحل در این پیام خود جملات با محتوا و کلیدی در خصوص جایگاه و اهمیت کارگران بیان داشتند.
محجوب با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در دیدار با کارگران امنیت شغلی، معیشت، دستمزد، کرامت، عزت و احترام این قشر زحمت کش را بسیار مهم ارزیابی کردند اظهار داشت: امروز باید حفظ کرامت و عزت کارگران دغدغه اصلی تشکل های کارگری باشد.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امروز دولت به همراه سایر قوای نظام اسلامی باید در جهت رفاه، آرامش و رفاه کارگران این نیروهای مولد کشور تلاش نمایند، کارگرانی که در سیل های اخیر کشور خانه و خانواده خود را از دست داده اند باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.
از پنجم تا 12 اردیبهشت ماه به عنوان هفته کارگر نامگذاری شده است.
1970//6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.