به گزارش ایرنا، سیاوش شهریور روز سه شنبه در جلسهٔ کارگروه فرهنگی اجتماعی نجات افزود: این طرح که مساجد را به کانون زندگی تبدیل می کند و این اماکن پر ظرفیت را از این محدودیت خارج می سازد به زودی با هماهنگی امور مساجد و تأمین هزینه توسط شهرداری ها و دهیاری ها اجرایی خواهد شد.

این مقام مسئول تأکید کرد: اطلاع رسانی حضور هفتگی افراد باید به وسیله بنر و فضای مجازی صورت بگیرد تا ساکنان محل از آن خدمت مطلع و بهره مند شوند.

وی همچنین اعلام کرد: باید به طوری برنامه ریزی ها انجام شود تا ظرف دو سال آینده شمیرانات در سه حوزه بوم گردی، ورزش تنیس، بسته بندی و فرآوری محصولات کشاورزی پیشرو ترین شهرستان باشد.

فرماندار شمیرانات خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه دهیاران به منابع مالی خوبی دسترسی دارند باید علاوه بر اقدامات عمرانی در روستا به فکر کارآفرینی و ایجاد کارگاه های آموزشی تولیدی در روستا باشند.

شهریور ضمن بیان اینکه فقر دروازه بروز تمام آسیب هاست تأکید کرد: برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید به مهارت دست یابیم و در راستای مهارت آموزی به افراد تلاش کنیم.

این مقام مسئول افزود: آینده کشور وابسته به تلاش، هم افزایی و اتحاد ما است. فردگرایی باید در جامعه محکوم شود زیرا کمک به یکدیگر مهمترین اصل توسعه پایدار است.

به گزارش ایرنا، کارگروه فرهنگی اجتماعی نجات فرمانداری شمیرانات در قالب ۱۴ برنامه شامل کافه مشاوره، نوستالژی بازگشت، پایش محلات، ملاقات مردمی محلات، دوره مذاکره درونی، ملاقات با خانواده شهدا، کارگاه های آموزش روابط مؤثر زوجین، پویش پیشگیری سرطان پستان، ارتقاء اطلاعات مشاورین مدارس و ارائه پک های آموزشی به مربیان اداره بهداشت و … در جهت کنترل و پیشگیری آسیب‌های اجتماعی فعالیت دارد که مهم‌ترین اقدام آن در زمینه کاهش آمار طلاق شهرستان برآورد می‌شود.

دبیر کارگروه نجات نیز در این جلسه بیان داشت: ۹۶۰ ساعت تفکر طلائی با حضور برجستگان علمی پژوهشی سرمایهٔ این کارگروه است.

شهره صادقی افزود: طرح کافه مشاوره به طور رایگان ۶ ماه متوالی اجرا شد و از هفتهٔ آینده مجدداً پس از مدتی توقف در ۶ پارک، ۶ ایستگاه مترو و ۶ امامزاده در شهرستان از سر گرفته می شود.

وی تصریح کرد: در این طرح به کنترل و آموزش روابط مؤثر زوجین و مشاوران و وکلای غیر متعهدی که امر طلاق را تسریع می کنند پرداخت می شود.

به گفتهٔ این مقام مسئول ۲ مشاور خانواده و یک مشاور حقوقی در هر کافه مشاوره فعالیت خواهند داشت.

شهرستان شمیرانات متشکل از شهر شمیران (منطقه یک و شمال و شرق منطقه دو تهران) و دو بخش لواسانات و رودبار قصران با جمعیتی افزون بر ۶۰۰ هزار نفر در شمال و شمال شرقی پایتخت واقع شده است

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.