به گزارش ایرنا، امیر سرلشکر عبدالرحیم موسوی عصر پنجشنبه در یادواره ۳۳۰ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس شهرستان پیشوا که در صحن مطهر امامزاده جعفر(ع) برگزار شد اظهار داشت: انقلاب اسلامی ملت ایران به دلیل ماهیت عزت گرایانه، استقلال طلبانه و ضد سلطه خود، دست قدرت های استکباری، چپاول گرو زیاده خواه را از منابع و منافع ملی ایران کوتاه کرد از این رو از همان روزهای آغازین انقلاب مورد مخالفت و خصومت قدرتهای استکباری و استعماری قرار گرفت.
وی افزود: دشمنان انقلاب برای نفوذ، انحراف و نابودی انقلاب به همه ترفندها و توطئه ها روی آورده اند و چون نتیجه ای نگرفتند، راهکار نظامی رابرای مقابله با ایران انتخاب کردند و عروسک خیمه شب بازی خود را مأمور تحمیل یک جنگ تمام عیار به نظام نوپای اسلامی کردند.
موسوی گفت: صدام جلوی دوربین های تلویزیونی قرارداد الجزایر را پاره کرده و مدعی مالکیت مطلق بر اروند رو و مالکیت اعراب بر جزایر سه گانه شد و در حالی که از اردیبهشت ماه سال ۵۹ تحرکاتی را علیه ایران آغاز کرده بود، در ۳۱ شهریور ۵۹ رسما از زمین، هوا و دریا جنگ را علیه ایران آغاز کرد.
وی تصریح کرد: جنگ تحمیلی ۱۹ ماه پس از پیروزی انقلاب و در شرایطی که مردم ما به بازسازی ساختارهای سیاسی و آرامش کشور می اندیشیدند و هرگز آمادگی و انتظار جنگ در مؤلفه های سیاسی، اقتصادی و نظامی را نداشتند بر کشور تحمیل شد و دشمنان انقلاب اسلامی در محاسبه غلط به این جمع بندی رسیدند که می توانند ایران را به زانو در آورده و نظام مقدس جمهوی اسلامی را ساقط و انقلاب را ریشه کن کنند.
فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی اظهار داشت: شرایط حاکم بر نظام بین المللی و مواضع دو ابرقدرت شرق و غرب، وارد شدن ضربه به ایران را در راستای منافع خود می دیدند، آمریکا تصور داشت که فشارهای سیاسی و اقتصادی ناشی از جنگ به فروکش کردن احساسات انقلابی و ضد آمریکایی و استکباری ملت ایران منجر می شود و فکرجنگ، انقلاب اسلامی را منحرف می کند.
وی گفت: آمریکا تصور داشت که پیامدهای جنگ باعث می شود که ایران دست خود را برای رفع نیازها به ویژه در حوزه نظامی و تسلیحاتی به سوی آنان دراز کند و اتحاد جماهیر شوروی که در ظاهراعلام بی طرفی کرده بود ولی در واقع از عراق پشتیبانی می کرد و تلاشی برای بازداشتن صدام از حمله به ایران به عمل نیاورد.
وی با بیان این که استکبار در پی رونق بخشیدن به معاملات سلاح های جنگی خود در جنگ تحمیلی بود اظهار داشت: اتحاد جماهیر شوروی نیز تلاش داشت تا با ادامه جنگ، از محو شدند کامل ایدئولوژی شوروی در برابر پرتو انقلاب اسلامی جلوگیری کند، از این رو حمایت آمریکا، سکوت همراه با رضایت و پشتیبانی شوروی و همسویی کشورهای مرتجع منطقه که آنها هم پیام انقلاب اسلامی را خطری برای بقاء خوش تلقی می کرند باعث ترغیب صدام و تحریک او برای حمله به ایران شد.
موسوی گفت: اگر به دوران هشت سال دفاع مقدس که در برابر چه قدرت هایی مقابله کردیم و سرانجام این جنگ نابرابر را با وضعیت امروز مقایسه کنیم، جایگاه و وضعیت رو به رشد خود را در برابر هیمنه رو به  افول دشمن به خوبی می توان درک کرد.


وی گفت: در طول جنگ تحمیلی و در برابر تمامی جنایات استکبار جهانی، رزمندگان اسلام اعم از ارتش، سپاه، بسیج، ژاندارمری، جهاد سازندگی و نیروهای مردمی و مردم قهرمان ایران شجاعانه وارد میدان شدند و حماسه های بی نظیری خلق کردند که هنوز بعد از گذشت ۳۰ سال از آن روزها، تنها چند ورق از این کتاب قطور این حماسه عظیم خوانده شده و اوراق زیادی دست نخورده باقی مانده است.
وی گفت: کمک های اطلاعاتی آمریکا، هواپیماهای فوق مدرن فرانسه، تسلیحات شیمیایی آلمان و کمک های همه جانبه مرتجعین منطقه در برابر ایمان و توکل مردم راه به جایی نبرد و دشمنان اسلام با شکست و سرافکندگی مواجه شدند.
فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی اظهار داشت: هشت سال جنگ نابرابر در حالی به پایان رسید که مردم و رزمندگان اسلام برخلاف جنگ های پیشین، حتی یک وجب از خاک عزیز این کشور در به دشمن واگذار نکردند و در مقابل دفاع مقدس ملت ایران موجب گسترش پیام روشنگرانه انقلاب اسلامی و آغاز بیداری اسلامی وشکل گیری مقاومت اسلامی در منطقه گردید.
وی گفت: ملت ما به جهانیان ثابت کردند که می توان در برابر همه قدرتها حتی با توان نابرابر سالها ایستاد، مبارزه کرد و پیروز شد و این تجربه امروز الگوی ملتهای مظلوم و حق طلب عالم در برابر استکبار جهانی زیادی خواه شد.
دفاع مقدس دانشگاه عظیم ملت ایران است
وی از دفاع مقدس به عنوان دانشگاه عظیم ملت ایران یاد کرد و افزود: این دوران درس های زیادی برای ملت داشت که با به کارگیری از آن  انقلاب اسلام مستحکم تر شده و نظام مقدس جمهوری اسلامی، به نظامی موثر در منطقه تبدیل شده است.
سرلشکر موسوی یکی از درسهای دفاع مقدس را خود اتکایی ملت ایران یاد کرد و افزود: ملت ایران در جنگ تحمیلی آموخت که برای عزت، سربلندی، دفاع از خویش و سیادت و آقایی در جهان باید روی پای خود ایستاده و به بیگانه اتکا نکرده و به آنان توجهی نداشته باشد.
وی تأکید کرد: امروز ملت ایران بدون آن که دست نیاز به آن سوی مرزها دراز کند، به اعتماد به نفس و خود اتکایی دست یافته است.
پیشرفت اعجاب آور صنایع دفاعی محصول خوداتکایی و اراده ملت ایران است
وی تصریح کرد: پیشرفت های اعجاب آور و گاه سخت باور ایران در صنایع دفاعی، نتیجه اراده ملت و خوداتکایی در دفاع مقدس است.
وی از پایداری و مقاومت به عنوان دیگر درس دفاع مقدس یاد کرد و افزود: تجربه مقاومت در دوران هشت سال دفاع مقدس باعث شد تا ملت ایران در برابر توطئه های بعدی در عرصه های مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، امنیتی و نظامی مقاومت کرده و دشمن را ناکام بگذارند.
فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی افزود: در سالهای اخیر دشمنان با تشدید فشار بر ایران، به دنبال تسلیم ملت بودند ولی مردم ایران اسلامی با اتکا به خدا، اعتماد به نقش ملی و تکیه بر مواضع صحیح خود به خواسته های دشمن تمکین نکرد و به مقابله با زیاده خوهی آمریکا برخاست.
وی گفت : ایستادگی و مقاومت جمهوری اسلامی در جهان موجب الگو شدن مقاومت در بین مردم مسلمان منطقه شده است و تحولات سال های اخیر در بحرانهای عراق، سوریه و جنگ یمن نشان می دهد که مقاومت در بین مردم نهادینه شده و مردم مسلمان درک کرده اند که تنها راه رهایی از شر بیگانگان زیاده خواه، مقاومت و پایداری در برابر آنان است.


پیروزی محور مقاومت باعث نابودی آمریکا و اسرائیل در منطقه می شود
سرلشکر موسوی گفت : تحولات منطقه و پیروزی جبهه مقاومت حاصل گسترش الگوی مقاومت ملت ایران است و این پیروزی ها تسریع کننده افول حتمی نظام سلطه به سرکردگی آمریکا و اضمحلال رژیم صهیونیستی خواهد شد.
وی تأکید کرد: دستاوردهای بزرگ ملت ایران بعد از جنگ تحمیلی مرهون مقاومت و وحدت ملت ایران و رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری است که توانسته کشتی عظیم انقلاب را در دریای مواج منطقه و در میان توطئه های فراوان دشمنان با درایت و حکمت هدایت کرده و به سمت پیشرفت و عزت رهنمون سازد.
دفاع مقدس همچنان ادامه دارد
فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی تصریح کرد: اگر چه امروز جنگ تحمیلی به پایان رسیده ولی دفاع مقدس همچنان در حوزه فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، نظامی و امنیتی باقی است و ما وظیفه داریم تا با هوشیاری کامل و تبعیت محض از تدابیر رهبر معظم انقلاب با توطئه دشمنان مقابله کنیم تا از این مقطع نیز با موفقیت عبور کرده و قافله انقلاب را به تمدن نوین اسلامی رسانده و زمینه ظهور منجی عالم بشریت را فراهم کنیم.

همزمان با هفته دفاع مقدس و با حضور سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده ارتش جمهوری اسلامی، یادواره ۳۳۵ شهید شهرستان پیشوا در صحن امامزاده جعفر(ع) این شهرستان برگزار شد.
تهرام/۷۲۵۴//۶۱۳۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.