به گزارش ایرنا، سردار حسن حسن‌زاده روز شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته دفاع مقدس در سپاه سیدالشهدا(ع) اظهارداشت: برنامه‌های هفته دفاع مقدس بر توسعه فرهنگ ایثار، مقاومت و تجلیل از خانواده‌های معزم شهدا و ایثارگران تاکید ویژه دارند.

وی با بیان اینکه برگزاری یادواره شهدا، تهیه بروشور با موضوع محرم و دفاع مقدس، ایستگاه صلواتی، تجلیل از خانواده‌های معزم شهدا و ایثارگران، اعزام راوی به مساجد و مسابقات مختلف کتابخوانی از جمله برنامه‌های عمومی سپاه سیدالشهدا(ع) است، افزود: امسال برای اولین‌بار ۵۰ کاروان‌ مقاومت با شعار " ما پیروزیم" در سطح استان تهران برگزار می‌شود.

حسن زاده ادامه داد: کاروان‌های مقاومت با شعار " ما پیروزیم" در قالب اتوبوس‌ها و وانت‌های خاکی زمان جنگ به طور نمادین حامل رزمندگان هشت سال دفاع مقدس خواهد بود که در معابر مختلف شهر تهران به حرکت در خواهند آمد تا مردم را به حال و هوای زمان هشت سال جنگ تحمیلی ببرند.

وی اضافه کرد: کاروان‌های مقاومت صبح‌ها در مدارس و عصرها در معابر اصلی پایتخت به حرکت در می‌آید و طی آن نمایش زنده و راویان صحنه‌هایی از مقاومت و ایثار رزمندگان جنگ تحمیلی را به مردم به ویژه نسل جوان نمایش خواهند داد.

فرمانده سپاه سیدالشهدا(ع) یادآور شد: غبارروبی گلزار شهدا، اعزام دانش آموزان و مردم محلات مختلف به باغ موزه دفاع مقدس و موزه عبرت، نواختن زنگ مقاومت در مدارس، تجلیل از مادران شهدا در قالب برنامه مادران آفتاب، پیاده‌روی خانوادگی، کوهپیمایی و فتح قلعه از جمله عناوین برنامه‌های هفته دفاع مقدس در شهرستان‌های استان تهران است.

حسن زاده با بیان اینکه اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم استان تهران و سایر استان‌ها از دیگر برنامه‌های سپاه سیدالشهدا(ع) در هفته دفاع مقدس است، ابراز کرد: در عملیات‌های گسترده جهادی‌ به موضوعات سلامت، نخبگان، ورزشی، محرومیت‌زدایی، خانواده‌های بی‌سرپرست و بدسرپرست، درمان رایگان آن هم در سطوح بالا و معرفی به بیمارستان‌ها، بانوان و سایر برنامه‌ها توجه می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، دفاع مقدس را ایستادگی در برابر استکبار جهانی و پایداری در برابر ائتلاف سنگینی که علیه انقلاب اسلامی ایجاد شده خواند و گفت: رسانه‌ها با بیان حقایق حادث شدن جنگ را اطلاع رسانی کنند.

حسن زاده اضافه کرد: امروز پس از گذشت بیش از سه دهه از پایان جنگ شاهد روحیه جهادی و مقاومت در نقاط مختلف جهان هستیم، به طوری که آمریکایی‌ها بعد از هفت سال جنگ دست خالی از سوریه برگشتند.

وی عنوان کرد: هم اکنون رزمندگان یمنی در مقابل عربستان سعودی و حامیانش با جدیت تمام ایستاده‌اند، تمام این اتفاقات مبارک با الگو برداری از مقاومت رزمندگان ایران و رهبر آن در هشت سال دفاع مقدس بروز و ظهور پیدا کرده است.

به گزارش ایرنا، در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ رژیم بعثی عراق با تصمیم و طرح قبلی و با هدف برانداختن نظام نوپای جمهوری اسلامی جنگی تمام عیار را علیه ایران اسلامی آغاز کرد و از این تاریخ به مدت یک هفته بنام «دفاع مقدس» نامگذاری شده است.

۶۰۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.