به گزارش ایرنا، بهمن حسن بیگی روز سه شنبه در جلسه کارگروه مشترک کمیته تنظیم بازار و آرد و نان شهرستان دماوند که با حضور اعضای کارگروه در فرمانداری دماوند برگزار شد با اشاره به افزایش قیمت گوشت و مرغ در شهرستان دماوند نسبت به سایر شهرستان ها، اظهار داشت: یکی از نیازهای شهرستان در کاهش قیمت این دو کالا، احداث میدان عرضه دام و طیور است که از سالهای گذشته این مهم مورد پیگیری قرار گرفت ولی همچنان به نتیجه ای نرسیده است.

وی ادامه داد: دست های پنهانی هستند که مانع رشد و پیشرفت شهرستان شده اند و اگر دستگاه های متولی وظایف خود را به درستی انجام دهند و پیگیر اینگونه موضوعات باشند، قطعا مشکلات حل خواهد شد؛ در جلسات بیان کردن اقداماتی که باید انجام شود، کافی نیست.

این مقام مسئول با بیان اینکه نقش فرمانداری در مجاب کردن دستگاه های متولی بسیار موثر است، افزود: طی یک دهه گذشته که بنده در این شهرستان فعالیت داشتم، به دنبال جذب سرمایه گذار برای تحقق این مهم بودیم ولی اکنون نیز شاهد هستیم همچنان این موضوع حل نشده است.

حسن بیگی تصریح کرد: باید موضوعات را به صورت ریشه ای حل کنیم تا قیمت مصوب کالا به دست شهروند برسد زیرا نمی توان تمامی واحد های صنفی فروش مرغ و گوشت را تعطیل و یا برای آنان پرونده تشکیل داد.

رئیس اداره تعزیرات حکومتی شرق استان تهران نیز در خصوص رب‌های گوجه و محصولات کنسانتره آب میوه که طی هفته های گذشته در یکی از سردخانه های دماوند کشف شد، گفت: طی بررسی های صورت گرفته توسط کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی این مواد فاسد و تاریخ گذشته هستند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه رب ها کپ‌ زده بود، غیرقابل مصرف است و باید معدوم شوند و همچنین مواد کنسانتره نیز قاچاق نبودند ولی با توجه به اینکه مواد آن داخلی و خارجی بوده و تولید آن مربوط به سال ۱۳۹۵ است، با بررسی صورت گرفته توسط دانشگاه علوم پزشکی، تاریخ مصرف آن قابل تمدید نیست.

حسن‌بیگی گفت: این موضوع در قالب دو پرونده در بخش تهدید علیه بهداشت عمومی و عرضه مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی در شعبه ۵۰ دادسرا و تعزیرات حکومتی مطرح شده و در حال رسیدگی است.

دماوند کمبود گوشت و مرغ ندارد

همچنین موسی احمدی، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دماوند با بیان اینکه هم اکنون هیچ کمبودی در توزیع گوشت و مرغ شهرستان گزارش نشده است ولی با افزایش قیمت مواجه هستیم، گفت: هم اکنون مرغ به قیمت ۱۵ هزار تومان، گوشت گوسفندی ۱۱۰ هزار تومان و گوشت گوساله ۹۰ هزار تومان به فروش می رسد.

وی ادامه داد: در ماه مبارک رمضان، پنج تن گوشت برای واحدهای حلیم‌پز بر اساس سهمیه تعیین شده شهرستان دماوند توزیع شد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دماوند به گشت نظارتی این نهاد از ابتدای سال جاری تاکنون اشاره کرد و افزود: تاکنون ۱۵ مورد بازدید، ۳۰۰ تن مواد غذایی فاسد، ۶۰۰ لیتر سم فاقد مجوز، یک تن داروی تاریخ مصرف گذشته، سه هزارعدد داروی متادون و ۳۰۰ قلم لوازم آرایشی و بهداشتی کشف و با متخلفان برخورد شد.

تهرام/۷۲۴۶//۶۱۳۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.