قریشی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آذربایجان غربی می تواند 1.5 تا 2 برابر ظرفیت موجود استان مرغ تولید کند و مشکلی از لحاظ فیزیکی در تولید مرغ ندارد.
وی با اشاره به علت افزایش قیمت مرغ در ماه های اخیر، اضافه کرد: افزایش قیمت نهاده های تولید از جمله سویا و ذرت دانه ای موجب افزایش سرمایه در گردش مورد نیاز مرغداری ها شد و در نهایت قیمت ها افزایش یافت.
قریشی با اشاره به اینکه طبق روال سال های گذشته جوجه ریزی در تیرماه به علت گرما کاهش می یابد، افزود: تولیدات استان در این ماه از 6 هزار تن به چهار هزار و 500 تن رسید.
وی با اشاره به تعطیلی 120 واحد تولیدی مرغ گوشتی در آذربایجان شرقی به علت فعالیت غیرمجاز نیز افزود: این موضوع نیز موجب شد تا مرغ تولیدی شمال استان به آذربایجان شرقی انتقال و قیمت مرغ افزایش یابد.
وی با اشاره به اینکه افزایش قیمت مرغ مختص آذربایجان غربی غربی نیست، گفت: این مشکل کشوری بوده و تفاوت افزایش قیمت اندکی است.
وی با اشاره به اینکه قیمت کنونی هر کیلوگرم مرغ گرم 11 هزار تومان است، اضافه کرد: از هفته آینده همه روزه 50 تن مرغ منجمد با قیمت هر کیلو 6 هزار و 700 تومان و مرغ گرم با قیمت هر کیلو هشت تا 9 هزار تومان به بازار استان عرضه می شود.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی دارای 727 واحد مرغداری گوشتی با 15 میلیون قطعه ظرفیت در استان و تولید 84 میلیون تن گوشت مرغ بوده و این میزان ظرفیت 2 برابر نیاز استان است.
7125/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.