محمدصادق پورمهدی روز چهارشنبه پس از بازدید از ایستگاه راه‌آهن تبریز، مسیر تبریز تا صوفیان را به‌وسیله قطار گردشگری تبریز- جلفا طی کرد و در مسیر بازگشت به تبریز در جمع خبرنگاران با اشاره به وجود 100 کیلومتر خط‌ آهن در محدوده راه‌آهن آذربایجان، گفت: با بهره‌برداری از راه‌آهن تبریز- میانه 140 کیلومتر دیگر به این مسیر ریلی اضافه می‌شود.
وی با بیان اینکه تقویت قطارهای محلی یکی از اولویت‌های حمل‌ونقل ریلی در استان است، گفت: استقبال خوبی از این قطارها در مسیر تبریز به جلفا و تبریز به آذرشهر شده و راه‌اندازی قطارهای محلی تبریز- مراغه، تبریز- سهند و بستان‌آباد- سراب نیز جزو برنامه‌های راه‌آهن آذربایجان است.
وی با اشاره به اینکه محور تبریز- اهر از مسیر ریلی بی بهره است، گفت: با توجه به وجود معادن مختلف در منطقه اهر و ورزقان، ایجاد خط آهن در این محور نیز به‌صرفه است.
پورمهدی گفت: در سطح دنیا، معادن یکی از بهره‌برداران مهم راه‌آهن هستند و امیدواریم با راه‌اندازی خط آهن در محور تبریز- اهر بتوانیم ضمن سهولت حمل‌ونقل مسافری، شاهد توسعه حمل‌ونقل باری و در نتیجه توسعه صنایع معدنی در این منطقه باشیم.
معاون استاندار آذربایجان شرقی در خصوص آزادراه تبریز- مرند- بازرگان نیز گفت: این پروژه در محور تبریز تا صوفیان فعال است و با اتمام این محور، ادامه آن تا مرند اجرا خواهد شد و برای محور مرند تا بازرگان نیز با سرمایه‌گذار بخش خصوصی مذاکرات انجام شده و امیدواریم سریع به نتیجه برسیم.
وی از آغاز تملک اراضی برای اجرای کمربندی جنوبی تبریز به موازات بزرگراه شهید کسایی نیز خبر داد و گفت: این پروژه به طول 24 کیلومتر در 6 باند، آزادراه تبریز- زنجان را به بزرگراه تبریز- مرند متصل می‌کند و برای اجرای آن در مدت سه سال، بیش از 300 میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده است.
پورمهدی افزود: آزادراه مراغه- هشترود نیز به طول 105 کیلومتر توسط چهار پیمانکار به شدت در حال اجراست و امیدواریم در سال جاری یک قطعه از آن را به زیر بار ترافیک ببریم.
وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه کارهای خوبی در بخش آزادراهی استان در حال انجام است که بهره‌برداری از آنها می‌تواند در سهولت رفت‌وآمدهای مردم و همچنین رشد صنعت حمل‌ونقل و توسعه صنعت گردشگری تأثیر بسزایی داشته باشد.
پورمهدی ادامه داد: صنعت گردشگری استان رفته‌رفته مسیر خود را پیدا می‌کند و آن‌چه در این میان بسیار حائز اهمیت است معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان به گردشگران داخلی و خارجی است.
وی افزود: رسانه‌ها نقش مهمی در این زمینه برعهده دارند و یکی از مواردی که بنده بارها بر آن تأکید کرده‌ام تهیه کلیپ‌های یک‌دقیقه‌ای از ظرفیت‌های گردشگری و نقاط دیدنی استان و اطلاع‌رسانی آن در رسانه‌ها و فضای مجازی است.
پورمهدی در جریان بازدید خود از ایستگاه راه آهن تبریز ضمن گفت‌وگو با تعدادی از مسافران نوروزی، در جریان نحوه خدمت‌رسانی به مردم و مسائل و مشکلات مسافران و گردشگران قرار گرفت.
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی همچنین از طرح توسعه سالن مسافری ایستگاه راه‌آهن تبریز و مرکز کنترل سیر و حرکت قطارها در این ایستگاه بازدید کرد.
راه‌آهن آذربایجان یکی از نواحی چهارده‌گانهٔ راه‌آهن ایران است.
محورهای تبریز-تهران (تا ایستگاه مراغه)، تبریز-جلفا و تبریز-رازی که شامل ۲۸ ایستگاه با ۴۷۱ کیلومتر خط اصلی و ۵۰۰ کیلومتر خط فرعی است، محدودهٔ این ناحیه را تشکیل می‌دهند.
راه‌آهن آذربایجان به استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل خدمت‌رسانی می‌کند.
3071/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.