به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خیرالله خادمی افزود: راه آهن مراغه - ارومیه حدفاصل مراغه تا مهاباد در گذشته و عملیات ریل گذاری مهاباد تا نقده نیز در سال گذشته به پایان رسیده بود و هم‌اکنون شاهد اتمام عملیات ریل‌گذاری نقده تا ارومیه هستیم.
مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیر بناهای حمل ونقل کشور در خصوص ایستگاه راه‌آهن ارومیه اظهار کرد: ایستگاه ارومیه به عنوان بزرگترین ایستگاه راه‌آهن مراغه - ارومیه با زیربنای حدود 16 هزار و 600 مترمربع با استفاده از آخرین تکنولوژی‌های روز در زمینی به مساحت 70 هکتار در دست ساخت است.
وی ادامه داد: ساختمان اصلی ایستگاه پنج هزار و 370 متر مربع مساحت دارد و با پیشرفت فیزیکی 95 درصدی مراحل نهایی کار را طی می‌کند و کل ایستگاه نیز هم اکنون 76 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
به گزارش ایرنا راه‌آهن مراغه - ارومیه به طول 184 کیلومتر استان آذربایجان غربی را از طریق شبکه ریلی به استان‌‌های آذربایجان شرقی، زنجان، قزوین و تهران متصل می‌کند و از این طریق موجب توسعه اقتصادی و افزایش رفاه مردم منطقه می‌شود و مردم شهرهای ملکان، میاندوآب، مهاباد، محمدیار و نقده می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.
1108/3072
** خبرنگار: ایرج منصوری ** انتشار: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.