سید علی امامی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در سال جاری همانند سنوات گذشته طرح سراسری واکسیناسیون دام عشایر در منطقه لار دماوند از یک ماه گذشته آغاز شده و تا 3 ماه آینده ادامه دارد.
وی افزود: دام های عشایری که در منطقه حضور دارند نسبت به واکسیناسیون بیماری های آسیب رسان برای جمعیت دامی و بیماری های مشترک از قبیل تب مالت مایه کوبی رایگان انجام می شود.
این مقام مسئول خاطر نشان کرد: بیش از 280 هزار راس گوسفند از شهرستان گرمسار، ورامین، پاکدشت، ایوانکی به این منطقه کوچ میکنند و تا پایان فصل گرما در دماوند حضور دارند.
امامی اضافه کرد: واکسن های تزریق شده از قبیل آبله گوسفندی و بزی، شاربن، تب مالت، تب برفکی طاعون و واکسیناسیون هاری برای سگ های نگهبان انجام میشود که در طول یک ماه 137 هزار و 874 راس گوسفند مایه کوبی و واکسیناسیون انجام شد.
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان دماوند و پردیس در خصوص نظارت بر مواد غذایی عنوان کرد: در چهار ماهه نخست سال جاری یک هزار و 323 مورد بازدید از مراکز عرضه فرآورده های خام دامی صورت گرفت.
این مقام مسئول خاطر نشان کرد: طی بازدید های صورت گرفته ۱۳۷۰کیلوگرم مواد غذایی ضبط و ۲۶۴۶ کیلوگرم که شامل گوشت سفیدو قرمز و آلایش خوراکی دام معدوم سازی شد .
وی با اشاره به بحث عرضه پرندگان زینتی و ماکیان مرغ و خروس در حاشیه جاده ها عنوان کرد‌: با همکاری دادستانی های دماوند و پردیس به جمع آوری ماکیان مرغ و خروس اقدام کردیم که طی گشت های مشترک در 2 هفته 3 نفر از افراد متخلف را به مراجع قضایی معرفی شدند.
امامی اضافه کرد: ماکیان مرغ و خروس اغلب در محور های مواصلاتی و مخصوصاً در 2 منطقه کرشت و پل شلمبه تجمع میکنند که در این دو منطقه نظارت ویژه ای داریم.
این مقام مسئول عرضه دام زنده در مناطق شهری یکی از مهم ترین مشکلات شهرستان است که اشاعه دهنده بیماری های مشترک است ؛ عنوان کرد.
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان دماوند و پردیس اظهار داشت: طبق سنوات گذشته همزمان با فرا رسیدن عید قربان، عرضه دام بهداشتی در مراکزی که توسط شهرداری احداث خواهد شد، نظارت لازم صورت می گیرد.
تهرام/7246/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.