علیرضا خواجه ایی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: واحد بازرسی و نظارت اصناف شهرستان دماوند در ماه مبارک رمضان با بکارگیری تمام توان خود و برنامه ریزی سازمانی مناسب، تیم های دو نفره را برای بازرسی از صنوف بویژه اصناف مرتبط با کالاهای سبد خانوار اعزام کرد.
وی گرانفروشی، کم فروشی و تقلب درعرضه کالا را از عمده تخلفات واحدهای صنفی برشمرد و گفت: پس از تشکیل پرونده، واحدهای صنفی متخلف به اداره تعزیرات حکومتی ارسال می شوند.
رییس اتاق اصناف شهرستان دماوند با بیان اینکه طی یک ماه اخیر، 15 گشت مشترک با دیگر ادارات همچون تعزیرات حکومتی، بهداشت و درمان و محیط زیست صورت گرفت، خاطرنشان کرد: تنظیم بازار و کنترل واحدهای صنفی باهدف عرضه کالا با قیمت مناسب به مردم در ایام ماه مبارک از محوری ترین سیاست های مجمع امورصنفی شهرستان بود.
خواجه ایی با بیان اینکه نظارت بر رستوران ها، میوه فروشی ها، قنادی، نانوایی ها و مواد پروتئینی بیش از دیگر مواردها در ماه رمضان مورد توجه قرار گرفت، گفت: در این بازرسی ها تعدادی از واحد های صنفی نیز پلمپ شدند که دلیل عمده از آنان، نداشتن جواز کسب بود.
این مقام مسوول از متصدیان واحدهای صنفی خواست با رعایت قوانین نظام صنفی، در قیمت کالاها انصاف داشته باشند و به مشتریان و شهروندان توصیه کرد در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی، مراتب را به واحد بازرسی و نظارت اصناف دماوند اطلاع دهند.

**کشف و معدوم‌سازی بیش از دوهزار کیلوگرم مواد غذایی تاریخ گذشته و غیربهداشتی
رئیس مرکز بهداشت شهرستان دماوند نیز با بیان اینکه در ایام ماه مبارک رمضان سال جاری دو هزار و 178 کیلوگرم مواد غذایی تاریخ گذشته و غیر بهداشتی در واحد‌‎های صنفی شهرستان دماوند کشف و معدوم‌سازی شد، گفت: طی بازرسی های صورت گرفته توسط پنج تیم به صورت شبانه روزی، علاوه بر کشف مواد غذایی غیر بهداشتی، تعداد 4 واحد صنفی نیز پلپ شد.
حسن طهماسبی با بیان اینکه طی یک ماه گذشته خوشبختانه مورد خاصی از نظر بهداشتی در واحدهای صنفی مشاهده نشد، گفت: در این بازرسی ها، علاوه بر نظارت بر نوع کالا، سنجش بهداشت آب و کلرسنجی استخرهای سطح شهرستان نیز صورت گرفت که خوشبختانه مورد خاصی نبود.
طهماسبی در خصوص شیوع برخی بیماری‌ها در فصل تابستان و توجه به نکات بهداشتی ذبح دام نیز گفت: یکی از اقداماتی که به همت شهرداری ها و شبکه بهداشت شهرستان در بخش ذبح و نگهداری گوشت کلیه دام ها در کشتارگاه های سطح شهرستان صورت گرفته، تهیه پیش سردکن بود که بر این اساس بعد از گذشت 24 ساعت، گوشت در اختیار مراکز عرضه مواد پروتئینی قرار می‌گیرد.
خبرنگار: الهام حیدری**انتشاردهنده: محمد بیدارمنش
تهرام/7246 / 6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.