محمد عباسی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: شهرستان ری با سه هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی زیر کشت سبزی و صیفی یکی از قطب های بزرگ تولید این محصول در استان تهران است که متاسفانه هنوز فرآیند بسته بندی و فرآوری آن ایجاد نشده است.

وی ادامه داد: هم اکنون تولید سبزی و صیفی جات شهرستان ری در حدود هفت هزار اشتغال مستقیم ایجاد کرده که با احداث کارخانه فرآوری و بسته بندی این آمار افزایش می یابد.

عباسی از اختصاص سه هکتار از اراضی کشاورزی ری به طرح بسته بندی سبزیجات اشاره کرد و افزود: این طرح هم اکنون در مراحل ابتدایی و جانمایی است، ولی راه اندازی آن عزم جدی مسئولان و کشاورزان را می طلبد.

وی یادآور شد: بخش اعظم سبزی و صیفی جات این منطقه جهت توزیع به سایر نقاط کشور به میدان میوه و تره بار تهران منتقل می شود، این در حالی است که این مکان فاقد زیرساخت های لازم برای نگهداری است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ری احداث میدان تره بار و فرآوری سبزی را تنها راه نجات این حجم وسیع از ضایعات عنوان کرد و گفت: در این شهرستان تنها سه واحد فرآوری سبزی فعال است که نیاز این منطقه را تامین نمی کند.

عباسی تصریح کرد: راه اندازی صنایع وابسته مثل بسته بندی و فرآوری و عصاره گیری و احداث میدان تره بار می تواند پنج هزار و ۵۰۰ شغل را در این منطقه ایجاد کند.

وی بهینه سازی روش های برداشت، انبارداری، حمل و نقل و بکارگیری فن آوری های نوین با دیدگاه تولید محصول سالم و جدید را از دیگر رویکردهای اداره جهاد کشاورزی ری عنوان کرد.

به گزارش ایرنا، شهرستان ری با دارا بودن ۲۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان تهران، سالانه در حدود ۸۵۰ هزار تن محصولات کشاورزی و زراعی تولید می کند.

این شهرستان دارای رتبه اول در تولید گندم، ذرت علوفه ای، صیفی جات، شیر و رتبه دوم را در تولید جو و تخم مرغ در استان است.

/۶۰۰۳/۳۲۱۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.