به گزارش ایرنا رضا حسینی روز پنجشنبه در جلسه بررسی منابع اعتباری بخش کشاورزی آذربایجان غربی به ضرورت هدایت منابع به سمت پروژه های اشتغال زایی و دارای زنجیره ارزش افزوده در بخش کشاورزی تاکید کرد و افزود: بانک های عامل باید سیاست ها و ظرفیت های خود را در رابطه با تامین مالی طرح های بخش کشاورزی اعلام کنند تا اا ز این منابع در راستای اجرای طرح های مورد نظر استفاده شود.
وی با اشاره به نامگذاری سال با عنوان «رونق تولید» ادامه داد: توسعه کشت های گلخانه ای، احداث گاوداری های صنعتی و ایجاد شبکه حمل و نقل محصولات کشاورزی از جمله طرح هایی است که اشتغالزایی و زنجیره ارزش افزوده را به دنبال دارد.
وی اضافه کرد: تاکنون منابع زیادی در حوزه کشاورزی هزینه شده که به علت عدم هدفگذاری و سیاستگذاری های علمی، نتیجه چندانی نداشته است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی اظهار داشت: مسوولان استانی در تلاش هستند با کار کارشناسی و علمی ساختار تامین مالی طرح های بخش کشاورزی را اصلاح کنند.
حسینی تاکید کرد: بعد از اصلاح باید از منابع موجود به بهترین نحو در جهت توسعه طرح های کشاورزی مکمل زنجیره و با ارزش افزوده بالا استفاده شود.
به گزارش ایرنا در ادامه این جلسه ظرفیت های سرمایه گذاری بخش کشاورزی در استان و موانع پیش روی تامین مالی برخی از پروژه های این بخش مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
بیش از 6.5 میلیون تن محصولات کشاورزی در آذربایجان غربی تولید می‌شود که این میزان شامل 6 درصد از تولیدات کشاورزی کشور است؛ این استان در تولید اغلب محصولات کشاورزی از جمله چغندرقند، سیب درختی و عسل رتبه نخست کشور را داراست.
9918/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.