محسن پناهنده روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه جنوب تهران قطب اصلی تولید سبزی و صیفی جات در استان تهران محسوب می شود، اظهار کرد: این شهرستان با تولید 240 هزار تن سبزی در روز نقش بسیار مهمی در تولید این محصول دارد.
وی تصریح کرد: سبزی ارزش غذایی بسیار بالایی از نظر نیاز روزانه در سفره خانوار دارد، ضمن اینکه برخی از محصولات مانند ریحان، مرزه و نعناع به عنوان گیاه دارویی در جنوب تهران فرآوری می شود.
وی ادامه داد: اراضی حاصلخیز جنوب شهر تهران سرمایه خوبی برای ایجاد شغل محسوب می شوند که لازم است در این زمینه برنامه ریزی دقیق و اصولی انجام گیرد.

** احداث میدان تخصصی تره بار در شهرری ضروری است
معاون فنی اداره جهاد کشاورزی شهرستان ری در ادامه گفت: بیشتر سبزی و صیفی جات این منطقه جهت توزیع به سایر نقاط کشور به میدان میوه و تره بار تهران منتقل می شود، این در حالی است که این مکان فاقد زیرساخت های لازم برای نگهداری این محصول است.
وی احداث میدان تره بار و فرآوری سبزی را تنها راه نجات این حجم وسیع از ضایعات عنوان کرد و گفت: در این شهرستان تنها سه واحد فرآوری سبزی فعال است که نیاز این منطقه را تامین نمی کند.
محسن پناهنده یادآور شد: راه اندازی صنایع وابسته مثل بسته بندی و فرآوری وعصاره گیری کاهش ضایعات واحداث میدان تره بار می تواند پنج هزار و 500 شغل را در این منطقه ایجاد کند.
وی بهینه سازی روش های برداشت، انبارداری و حمل و نقل و بکارگیری فن آوری های نوین با دیدگاه تولید محصول سالم و همچنین تعیین محصول جدید را از دیگر رویکردهای اداره جهاد کشاورزی ری عنوان کرد.
شهرستان ری با 11 هزار و 500 هکتار از اراضی کشاورزی ، سالانه در حدود 850 هزار تن محصولات کشاورزی و زراعی را تولید می کند، این شهرستان دارای رتبه اول در تولیدگندم، ذرت علوفه ای، سبزی و صیفی جات، شیر و رتبه دوم را در تولید تخم مرغ در استان تهران را دارد.
6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.