به گزارش ایرنا، محمد بیرانوندی روز پنجشنبه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات شهرک دامپروری سپیدکوه در محل شهرک دام افزود: انتظار می رود بانک های عامل نسبت به تقسیط حداکثری وام دامداران اقدام کنند.
وی تصریح کرد: واحدهای مرتبط باید شیر تولیدی این شهر را به صورت تضمینی خریداری کنند و دامداران نیز موظف به ارتقای کیفی تولیدات هستند.
وی با تاکید بر تسویه بدهی شرکت پگاه لرستان به صورت ماهانه گفت: تسهیلات سامانه بهین یاب سال 1395 که بصورت اوراق نزد استانداری می باشد باید با پیگیری معاونت بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی به دامداران پرداخت شود.
بیرانوندی ادامه داد: با توجه به ضرورت سلامت مردم و رعایت استانداردهای زیست محیطی، تلاش می شود ساختمان قرنطینه و همچنین کوره لاشه سوز برای شهرک دام احداث شود.
مجتمع دامپروری سپید کوه در شهرستان چگنی واقع در 30 کیلومتری خرم‌آباد قرار دارد و یکی از مجتمع‌های صنعتی است که با وجود ظرفیت‌های مناسب با مشکلاتی روبه‌رو است.
نبود نقدینگی، افزایش قیمت نهاده‌ها، بالا بودن نرخ سود بانکی، فراهم نبودن برخی زیرساخت‌ها مانند قرنطینه و کوره لاشه سوز از جمله چالش‌های پیش روی این مجتمع دامپروری است.
اقدامات زیرساختی این مجتمع سال 79 آغاز و در سال 83 اولین واحد آن راه‌اندازی شد و 156 واحد گاوداری در مجتمع مستقر شده است.
7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.