به گزارش خبرنگار ایرنا سید ضیاء هاشمی شامگاه چهارشنبه در مراسم تجلیل از خبرنگاران حوزه شهری که به همت شهرداری تهران در تالار ایوان شمس برگزار شد افزود: هنگامی که رسانه را مورد تحلیل قرار می‌دهیم بیشتر نگران چالش‌ها و عوارضی هستیم که از سوی رسانه می‌تواند داشته باشد؛ حال آنکه رسانه ذاتا ایجادکننده فرصت و سرمایه است.

وی ادامه داد: اگر این نگاه در جامعه اصلاح و تقویت شود می‌توان امیدوار بود رسانه‌هایی در تراز کشور و حتی بین الملل داشته باشیم؛‌ حال آنکه هنوز نتوانسته‌ایم در سطح جهانی جایگاه خود را پیدا کنیم.

نقش‌های متفاوت رسانه و روابط عمومی

هاشمی در ادامه با تشریح نقش و کارکردهای روابط عمومی و رسانه که با یکدیگر در تعامل و ارتباط بسیار نزدیک هستند تاکید کرد: البته رسانه و روابط عمومی دو نقش متفاوت دارند.

وی توضیح داد:‌ رسانه نمی‌تواند و نباید نقش روابط عمومی داشته باشد؛ روابط عمومی نیز نباید تصور کند می‌تواند کارکرد رسانه داشته و رسانه باشد؛ آنها دو ماموریت و نقش متفاوت دارند که مکمل یکدیگر هستند اما یکسان نیستند. 

مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی با بیان اینکه رسانه نمی‌تواند صرفا بازگوکننده و بازتاب دهنده خبرهای خوشایند باشد اظهارداشت: رسانه اگر نگاه جامع نداشته و از استقلال حرفه‌ای بی‌بهره باشد نمی‌تواند رسانه مرجع باشد.

هاشمی افزود: زمانی می‌توانیم بگوییم رسانه‌هایی در سطح جهانی داریم که در عرصه‌های فراملی حضور مستمر و موفق داشته باشیم.

وی با ابراز خرسندی از آنکه امسال مراسم تجلیل از خبرنگاران بیشتر شده، آن را نشان دهنده جایگاه خبر در تقویت جامعه برشمرد.

هاشمی با بیان اینکه امروز در زمینه همبستگی اجتماعی نگرانی‌هایی وجود دارد، اظهارداشت: رسانه ها در زمینه رفع ضرورت ها در جامعه و تقویت همبستگی ملی و اجتماعی می‌توانند ایفای نقش کنند.

این مراسم به مناسبت هفدهم مرداد روز خبرنگار برگزار شد؛ سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا)‌در مزارشریف افغانستان در سالنامه رسمی جمهوری اسلامی به عنوان روز خبرنگار نام گرفته است.

صارمی و چند نفر از دیپلمات های جمهوری اسلامی ۱۷ مرداد ۱۳۷۷ در محل کنسولگری ایران در مزارشریف به دست طالبان به شهادت رسیدند.

تهرام/۷۲۴۳/ ۱۰۰۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.