بابک شمس روز سه شنبه به مناسبت هفدم مرداد روز خبرنگار با حضور در دفتر ایرنا در نوشهر  افزود: با توجه به اثر گذاری خبرنگاران در دنیای امروز ، ساماندهی این قشر از جامعه علاوه پویایی بیشتر باعث افزایش فعالیت حرفه ای در تولید محتوای خبری می شود.

وی ادامه داد: از سوی دیگر با ساماندهی خبرنگاران می توان در جهت رفع نیازها  و مشکلات خبرنگاران و همچنین حفظ قداست و ارزش قلم آنان گام برداشت.

شمس  گفت: در چند سال اخیر موضوع ساماندهی خبرنگاران شهرستان و استان  زیاد مطرح شد ولی به صورت مناسب این مسئله به مرحله اجرا نرسیده است.

 رئیس اداره ارشاد اسلامی شهرستان نوشهر به کاهش رسانه های مکتوب و افزایش فضای مجازی اشاره کرد و افزود: با توجه به فرصت ها و تهدیدهای این فضا بر اساس مخاطبان باید به تصمیم گیری، هدایت و ساماندهی این فضا اقدام کرد.

وی دفتر ایرنا در نوشهر فرصت برای توسعه شهرستان و منطقه غرب استان توصیف کرد  و  خواستار تعامل بیشتر دستگاهها و مسئولان با این رسانه و استفاده کردن از این ظرفیت برای توسعه و آبادانی منطقه شد.

شمس همچنین با اشاره به نقش سواد رسانه ای برای پیشبرد اهداف مدیریتی در جامعه رسانه ای امروز دنیا بر لزوم ارتقای سواد رسانه ای مدیران و مسئولان دستگاهها تاکید کرد.

در هفدهم مرداد ماه سال ۱۳۷۷، 'محمود صارمی' خبرنگار خبرگزاریِ جمهوری اسلامی، به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران در مزار شریف افغانستان به دست گروهک تروریستی طالبان به شهادت رسید. 

به همین مناسبت، شورای فرهنگ عمومی، هفدهم مرداد ماه هر سال را به عنوان «روز خبرنگار» نامگذاری کرد. 

۱۲۹۵/ ۱۶۰۲/۱۶۵۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.