هادی مقیمی روز چهارشنبه به مناسبت 17مرداد، روز خبرنگار در گفت و گو با ایرنا افزود: خبرنگاران، تلاشگران عرصه آگاهی‌ بخشی و اطلاع ‌رسانی جامعه هستند.
وی یادآور شد: وظیفه اساسی آنها شفاف‌ سازی و تاباندن نور آگاهی بر زوایای ناپیدا و نهان، رهانیدن افکار از جهل و تاریکی و در یک کلام، سوق‌ دادن جامعه به سوی کمال است.
وی اضافه کرد: 17 مرداد سالروز شهادت محمود صارمی، روز پاسداشت اندیشه و قلم و آگاهی است که در تقویم به عنوان روز خبرنگار نامگذاری شده است.
فرماندار اردکان تصریح کرد: در عصر حاضر با ظهور وسایل ارتباط جمعی متعدد و گسترش شبکه‌ های اجتماعی ابعاد خبر رسانی و روشنگری بسیار گسترده‌تر از قبل شد، تبادل اخبار و اطلاعات در زمان کمی اتفاق می‌افتد.
مقیمی اظهار داشت: این فضا علاوه بر مزیت‌های بی‌شمار و کم‌ نظیر خود، فضایی را نیز برای سوء استفاده‌های احتمالی فراهم آورده است و هوشیاری دوچندان مردم را در مواجهه با مسائل گوناگون و تشخیص درستی یا نادرستی اخبار می‌طلبد.
وی با قدردانی از زحمات خبرنگاران شهرستان اردکان، اظهارامید واری کرد که با بهره ‌گیری از دانش روز و کسب تجربه، در اجرای سه اصل مهم سرعت، صحت و دقت در خبررسانی موفق باشند.
شهید محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) در سال 1377 به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران در شهر مزارشریف مرکز استان بلخ در شمال افغانستان توسط نیروهای افراطی طالبان به شهادت رسید و روز شهادتش در تقویم رسمی ایران روز خبرنگار نامگذاری شد.
مرکز شهرستان 98 هزار نفری اردکان در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع شده است.
7544/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.