حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله فرحزاد، روز چهارشنبه در آیین بزرگداشت روز خبرنگار در قم ، با بیان اینکه رسانه ها باید با حفظ امنیت، امانتداری، صدق، پاکی و به دور از جناح بندی های سیاسی به اطلاع رسانی بپردازند، گفت: باید رسانه ها در انتشار اخبار خوب و امیدبخش در جامعه پیشرو باشند چرا که خبرنگاران نقش مهمی در امنیت و فرهنگ سازی جامعه دارند.

وی با تاکید بر اینکه امانتداری، انتشار اخبار صحیح و جلوگیری از انتشار شایعات از جمله موضوعاتی است که باید مورد توجه اصحاب رسانه باشد، افزود: بر اساس روایات باید از عجله پرهیز کرد و در اتشار اخبار نیز باید صحت خبر بر سرعت انشتار خبر اولویت داشته باشد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم، با اشاره به انتشار مطلبی از اختلاس فرزند خود در یکی از روزنامه ها گفت: با پیگیری های صورت گرفت معلوم شد که برای انتشار این خبر، هیچگونه سند و مدرکی نداشتند و پس از یک ماه در گوشه ای از روزنامه خبر خود را تکذیب کردند که این موضوع دقت در انتشار اخبار صحیح را گوشزد می کند.

وی تاکید کرد: رسانه ها باید در انتشار اخبار به حفظ آبروی افراد، نظام و همچنین حفظ امینت و آرامش مردم در اخبار توجه جدی داشته باشند.

رئیس هیات امنای موسسه حضرت خدیجه(ع) با اشاره به عملکرد این موسسه گفت: اعزام ۸۰ هزار زائر به قم، ۳۰ هزار زائر به مشهد و همچنین ۶ هزار زائر به عتبات عالیات از جمله اقدام های موسسه خیریه حضرت خدیجه(س) است که از رسانه ها برای گسترش این فرهنگ درخواست همکاری داریم.

وی با تاکید بر ضرورت فرهنگ سازی رسانه ها برای بزرگداشت باشکوه عید غدیر خم تاکید کرد: از همه مسئولان فرهنگی استان درخواست داریم که همانگونه که اربعین و عاشورا را احیا کردند، برای احیای عید بزرگ غدیر نیز همکاری و برنامه ریزی کنند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم، با بیان اینکه غدیر سرچشمه همه خوبی ها و مهمترین مناسبت دینی است، گفت: عید غدیر هویت شیعه است که از رسانه ها انتشار داریم در راستای فرهنگ بزرگداشت جشن غدیر همکاری کنند.

۳ درصد رسانه‌های دارای مجوز کشور متعلق به استان قم است. از ۴۲ خبرگزاری کشور، بیش از ۱۵ خبرگزاری در قم دارای نمایندگی است، ضمن اینکه از ۱۷۲ روزنامه دارای مجوز برای توزیع سراسری، حدود ۱۰ روزنامه سراسری در قم دارای دفتر نمایندگی هست.

شهید محمود صارمی خبرنگار و مسئول دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در افغانستان بود که در ۱۷ مردادماه سال ۷۷ در جریان کشتار دیپلمات‌های ایرانی در مزار شریف به دست طالبان به شهادت رسید و این روز در تقویم رسمی کشور به عنوان «روز خبرنگار» نام گرفت.

۷۴۰۴/ ۶۱۳۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.