به گزارش خبرنگار ایرنا، بهرام نصراللهی زاده روز پنجشنبه در بازدید از خبرگزاری ایرنا مرکز سنندج به مناسبت روز خبرنگار، اظهار داشت: سالم سازی جامعه از طریق شفاف سازی امکان پذیر است و این مهم را رسانه ها به خوبی می توانند انجام دهند.
وی با بیان اینکه رسانه ها نقشی بسیار مهم در اصلاح جامعه و کمک به توسعه فرهنگ عمومی جامعه دارند، افزود: رسانه ها نباید فقط به انتقاد از دولت و مسئولان اکتفا کنند بلکه نیاز است همت خود را برای فرهنگ سازی در جامعه نیز به کار گیرند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان با اشاره به اینکه نقش رسانه ها باید ایجابی و اصلاح گرایانه باشد، یادآور شد: نباید انتقاد و شفاف سازی رسانه ها، یاس و ناامیدی را در جامعه ایجاد کند.
نصراللهی زاده تاکید کرد: مدیران و مسئولان اجرایی نیز باید در مقابل نقدهای سازنده و دلسوازنه رسانه ها انتقادپذیر بوده و ضمن بالا بردن آستانه تحمل خود نسبت به رفع مشکلات و اشکالات موجود، اقدام کنند.
وی، رسانه را یکی از ارکان مهم زندگی سیاسی اجتماعی دانست و اضافه کرد: رسانه واسطه دولت و مردم است و نقش بی بدیلی در اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم دارد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان، خبرگزاری جمهوری اسلامی را رسانه ای حاکمیتی، حرفه ای و دارای نقشی مضاعف و مهم دانست و تاکید کرد: این رسانه باید در کنار نقد از دستگاه ها و مسئولان و بیان واقعیت ها، امید به اصلاح را در جامعه نیز گسترش دهد.
17 مرداد سالروز شهادت محمود صارمی، خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در مزار شریف افغانستان به دست گروهک تروریستی طالبان در سال 1377 از سوی شورای فرهنگ عمومی کشور با عنوان روز خبرنگار نامگذاری شده است.
7355/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.